Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education Experts : Agents of Contemporary Educational Discourse?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10484962" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10484962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nepF_Jrmbh" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=nepF_Jrmbh</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jped-2024-0004" target="_blank" >10.2478/jped-2024-0004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education Experts : Agents of Contemporary Educational Discourse?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    More and more experts from the social sciences are appearing in the media to provide expert opinions on media coverage of events and social issues. However, with regard to the conditions under which media content is produced, a growing number of voices have been pointing to the fact that quasi-experts with a media interest tend to speak more in the media than scientifically trained scholars. This article conducts an analysis of media outputs to examine whether this criticism is relevant to the field of education in the Czech media landscape, and the analysis shows that in almost half of cases the so-called &quot;education experts&quot; commenting on education in the media were quasi-experts - people to whom the authority and status to speak on education is attributed by the media - rather than scholarly experts. The analysis results in a classification of experts on education speaking in the Czech media - they usually choose similar rhetoric and accentuate only selected educational topics.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Experts : Agents of Contemporary Educational Discourse?

  • Popis výsledku anglicky

    More and more experts from the social sciences are appearing in the media to provide expert opinions on media coverage of events and social issues. However, with regard to the conditions under which media content is produced, a growing number of voices have been pointing to the fact that quasi-experts with a media interest tend to speak more in the media than scientifically trained scholars. This article conducts an analysis of media outputs to examine whether this criticism is relevant to the field of education in the Czech media landscape, and the analysis shows that in almost half of cases the so-called &quot;education experts&quot; commenting on education in the media were quasi-experts - people to whom the authority and status to speak on education is attributed by the media - rather than scholarly experts. The analysis results in a classification of experts on education speaking in the Czech media - they usually choose similar rhetoric and accentuate only selected educational topics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Pedagogy

  • ISSN

    1338-1563

  • e-ISSN

    1338-2144

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    71-95

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85199004012