Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Manic Miners of the World, Unite! How the British Hit Computer Game Got a Second Life in Czechoslovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10443288" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10443288 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2307/j.ctv2hdrgdd" target="_blank" >https://doi.org/10.2307/j.ctv2hdrgdd</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2307/j.ctv2hdrgdd" target="_blank" >10.2307/j.ctv2hdrgdd</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Manic Miners of the World, Unite! How the British Hit Computer Game Got a Second Life in Czechoslovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter uses the example of the British computer game Manic Miner to document the improvised flow of software from the West to the Soviet bloc, and its appropriation by Czechoslovak players. It builds on oral history interviews with local players and programmers, archival material (mainly computer club newsletters), and preserved software artifacts. The chapter presents a variantology of Manic Miner, using the analysis of differences between individual versions of the game to capture the multiplicity of meanings and pleasures with which it was associated in Czechoslovakia. It shows how that the game&apos;s framing changed when it was removed from the context of the UK&apos;s booming commercial industry and installed in Czechoslovak computer clubs, whose primary mission was programming education.

  • Název v anglickém jazyce

    Manic Miners of the World, Unite! How the British Hit Computer Game Got a Second Life in Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter uses the example of the British computer game Manic Miner to document the improvised flow of software from the West to the Soviet bloc, and its appropriation by Czechoslovak players. It builds on oral history interviews with local players and programmers, archival material (mainly computer club newsletters), and preserved software artifacts. The chapter presents a variantology of Manic Miner, using the analysis of differences between individual versions of the game to capture the multiplicity of meanings and pleasures with which it was associated in Czechoslovakia. It shows how that the game&apos;s framing changed when it was removed from the context of the UK&apos;s booming commercial industry and installed in Czechoslovak computer clubs, whose primary mission was programming education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Remapping Cold War Media: Institutions, Infrastructures, Translations

  • ISBN

    978-0-253-06219-2

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    117-138

  • Počet stran knihy

    324

  • Název nakladatele

    Indiana University Press

  • Místo vydání

    Bloomington

  • Kód UT WoS kapitoly