Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Generation Z on the Internet: Partial Research Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10445346" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10445346 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Quo-Vadis-2022.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Quo-Vadis-2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Generation Z on the Internet: Partial Research Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current culture is clearly more information-loaded than the previous ones. We are living in a media-saturated environment, which means that life is basically about symbolism, exchange and receiving; or, alternatively about efforts to exchange news or, by contrast, avoid receiving it. Generation Z (also Gen Z, its members are referred to as Zoomers) is the first generation to have grown up in a &apos;digital world&apos;. How does this generation behave online? And is it possible to find identical elements between Generation Z in the Czech Republic and members of the same generation researched abroad? The questions are answered by the author&apos;s qualitative research. The paper presents briefly foreign studies of Generation Z and compares them with the author&apos;s qualitative research of Generation Z members selected from a group of students. The author&apos;s intent was to create a basis for quantitative research of the behaviour of Czech Generation Z on the Internet and to open the door to other similarly focused research in the CEE region, which lacks more extensive research.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Generation Z on the Internet: Partial Research Results

  • Popis výsledku anglicky

    The current culture is clearly more information-loaded than the previous ones. We are living in a media-saturated environment, which means that life is basically about symbolism, exchange and receiving; or, alternatively about efforts to exchange news or, by contrast, avoid receiving it. Generation Z (also Gen Z, its members are referred to as Zoomers) is the first generation to have grown up in a &apos;digital world&apos;. How does this generation behave online? And is it possible to find identical elements between Generation Z in the Czech Republic and members of the same generation researched abroad? The questions are answered by the author&apos;s qualitative research. The paper presents briefly foreign studies of Generation Z and compares them with the author&apos;s qualitative research of Generation Z members selected from a group of students. The author&apos;s intent was to create a basis for quantitative research of the behaviour of Czech Generation Z on the Internet and to open the door to other similarly focused research in the CEE region, which lacks more extensive research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Quo vadis massmedia, quo vadis marketing

  • ISBN

    978-80-572-0252-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    381-393

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie UCM

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    7. 4. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku