Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Being an Employer of Choice: Attracting Generation Z to Work by Building Brand via Social Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73629856" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73629856 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1057/s41299-023-00172-0" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1057/s41299-023-00172-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41299-023-00172-0" target="_blank" >10.1057/s41299-023-00172-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Being an Employer of Choice: Attracting Generation Z to Work by Building Brand via Social Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Generation Z has entered a labour market recently and most of its members are about to finish their studies and start their careers at the workplaces. It is the least numerous generation which is present at workplaces nowadays and some employers face lack of talents. To be able to recruit suitable job applicants they need to present themselves well. Since social media are natural way of communication of generation Z, they seem to be suitable tool for this purpose. This paper aims to investigate if employers are aware of specifics of generation Z and if they consider social media useful for recruiting the youngest generation at the labour market. Empirical research included combination of qualitative and quantitative method and based on findings several managerial implications were formulated.

  • Název v anglickém jazyce

    Being an Employer of Choice: Attracting Generation Z to Work by Building Brand via Social Media

  • Popis výsledku anglicky

    Generation Z has entered a labour market recently and most of its members are about to finish their studies and start their careers at the workplaces. It is the least numerous generation which is present at workplaces nowadays and some employers face lack of talents. To be able to recruit suitable job applicants they need to present themselves well. Since social media are natural way of communication of generation Z, they seem to be suitable tool for this purpose. This paper aims to investigate if employers are aware of specifics of generation Z and if they consider social media useful for recruiting the youngest generation at the labour market. Empirical research included combination of qualitative and quantitative method and based on findings several managerial implications were formulated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CORPORATE REPUTATION REVIEW

  • ISSN

    1363-3589

  • e-ISSN

    1479-1889

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    283-298

  • Kód UT WoS článku

    001129167400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85179938377