Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perspektiva generace Z na českém trhu práce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73600533" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73600533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/drive/folders/1meROvEgiC5WnLpeDZ7q0CAdCXXX6aMuW" target="_blank" >https://drive.google.com/drive/folders/1meROvEgiC5WnLpeDZ7q0CAdCXXX6aMuW</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/jbt.2019.9.4.31_38" target="_blank" >10.24132/jbt.2019.9.4.31_38</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Perspektiva generace Z na českém trhu práce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nacházíme se v období, kdy je v porovnání s minulostí na jednom pracovišti přítomna většina členů různých generací současně. V současné době k nim přibývá generace Z. Nejstarší členové generace Z již vstoupili na trh práce, zbytek vstoupí v dohledné době. Efektivní nastavení pracovních podmínek je nezbytné pro soužití generací, které by vedlo k naplnění pracovních výsledků. Za tímto účelem je nezbytné porozumění generacím, a to i generaci Z. Kromě toho je důležité si uvědomit další kontext. Vstup nové generace na trh práce bude ovlivněn makroekonomickými podmínkami. Na základě literární rešerše tato práce spojuje charakteristiky generace Z s mírou nezaměstnanosti v České republice, blížící se recesí a demografickým vývojem. Navzdory vysoké poptávce po pracovní síle a nedávnému dynamickému hospodářskému růstu je zřejmé, že vstup generace Z na trh práce nebude jednoduchý. Předpokládá se, že ekonomická recese nastane brzy, přičemž nedostatek pracovních sil recesi ještě zesílí. Generace Z by měla být s těmito skutečnostmi seznámena a a měla by být na ně připravena, aby byla schopna využít svých silných stránek a pracovat na odstranění stránek slabých. Zaměstnavatelé se musí naučit, jak pracovat s mladými lidmi, aby zvládli recesi a získali konkurenční výhodu.

  • Název v anglickém jazyce

    Generation Z’s perspective on the Czech labour market

  • Popis výsledku anglicky

    We occur at a period, when in comparison with past, there is most of members of different generations present at the same moment on the same workplace. Currently, generation Z is about to join them. The oldest members of generation Z have entered labour market already, rest of them will do the same soon. Effective setting of working conditions is necessary for their coexistence which would lead to satisfying job results. Understanding of generations is necessary for this purpose, not excluding generation Z. Moreover, it is important to realize further context. Entrance of new generation to labour market will be influenced by macroeconomics conditions. Based on literature review, this paper connects generation Z’s characteristics with unemployment rate in the Czech Republic, oncoming recession and demographic development. Despite high demand for labour and recent dynamic economic growth, It becomes apparent that generation Z’s entry to labour market will not be simple. Economic recession is being predicted soon, besides lack of workforce amplifies the recession. Generation Z should be warned by these facts and get prepared to be able to use its strengths and eliminate its weaknesses. And employers need to learn how to work with young people to handle recession and gain competitive advantage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    31-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus