Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Climate change awareness of gen z: the influence of frame and jargon on online news

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10451809" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10451809 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OR4vXyrYex" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=OR4vXyrYex</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25139/jsk.v6i3.5287" target="_blank" >10.25139/jsk.v6i3.5287</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Climate change awareness of gen z: the influence of frame and jargon on online news

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study seeks to know how climate change frames and jargon in online news influence Gen Z&apos;s awareness. It is important since only a few studies on climate change communication focus on Gen Z. The research took the quantitative within-subject experimental method to college students as participants (N=110). Participants were divided into an experimental and control group and manipulated by customised online news containing frames and jargon about climate change. The finding is that the climate change frame on the online news influences Gen Z&apos;s awareness, while jargon does not. The awareness is higher when Gen-Z was given an uncertainty-risk frame than an economic cost-benefit frame. Despite Gen Z being aware of climate change, a correlation between cognitive and conative awareness is arguably low. The internal factor (less role model) and external factor (less policy involvement) could be the factors of low conative awareness.

  • Název v anglickém jazyce

    Climate change awareness of gen z: the influence of frame and jargon on online news

  • Popis výsledku anglicky

    This study seeks to know how climate change frames and jargon in online news influence Gen Z&apos;s awareness. It is important since only a few studies on climate change communication focus on Gen Z. The research took the quantitative within-subject experimental method to college students as participants (N=110). Participants were divided into an experimental and control group and manipulated by customised online news containing frames and jargon about climate change. The finding is that the climate change frame on the online news influences Gen Z&apos;s awareness, while jargon does not. The awareness is higher when Gen-Z was given an uncertainty-risk frame than an economic cost-benefit frame. Despite Gen Z being aware of climate change, a correlation between cognitive and conative awareness is arguably low. The internal factor (less role model) and external factor (less policy involvement) could be the factors of low conative awareness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jurnal Studi Komunikasi

  • ISSN

    2549-7294

  • e-ISSN

    2549-7626

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    ID - Indonéská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    753-770

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus