Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

'What Does God Need with a Starship?': A Conversation About Politics, Participation, and Social Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10454456" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10454456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    'What Does God Need with a Starship?': A Conversation About Politics, Participation, and Social Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a conversation-style approach, this chapter discusses the top-down and bottom-up power in social media, using examples such as Trump and the Insurrectionists but also the Arab Spring and contemporary youth movements to try to understand the concept of participatory ethics. Through the dialogue, insights are offered into the ethics of participation and suggestions are offered for a productive way forward for our relationship with social media, and finally what is most needed from future iterations of social media.

  • Název v anglickém jazyce

    'What Does God Need with a Starship?': A Conversation About Politics, Participation, and Social Media

  • Popis výsledku anglicky

    In a conversation-style approach, this chapter discusses the top-down and bottom-up power in social media, using examples such as Trump and the Insurrectionists but also the Arab Spring and contemporary youth movements to try to understand the concept of participatory ethics. Through the dialogue, insights are offered into the ethics of participation and suggestions are offered for a productive way forward for our relationship with social media, and finally what is most needed from future iterations of social media.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Social Media Debate: Unpacking the Social, Psychological, and Cultural Effects of Social Media

  • ISBN

    978-0-367-76751-8

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    203-219

  • Počet stran knihy

    234

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly