'What Does God Need with a Starship?': A Conversation About Politics, Participation, and Social Media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10454456" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10454456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
'What Does God Need with a Starship?': A Conversation About Politics, Participation, and Social Media
Popis výsledku v původním jazyce
In a conversation-style approach, this chapter discusses the top-down and bottom-up power in social media, using examples such as Trump and the Insurrectionists but also the Arab Spring and contemporary youth movements to try to understand the concept of participatory ethics. Through the dialogue, insights are offered into the ethics of participation and suggestions are offered for a productive way forward for our relationship with social media, and finally what is most needed from future iterations of social media.
Název v anglickém jazyce
'What Does God Need with a Starship?': A Conversation About Politics, Participation, and Social Media
Popis výsledku anglicky
In a conversation-style approach, this chapter discusses the top-down and bottom-up power in social media, using examples such as Trump and the Insurrectionists but also the Arab Spring and contemporary youth movements to try to understand the concept of participatory ethics. Through the dialogue, insights are offered into the ethics of participation and suggestions are offered for a productive way forward for our relationship with social media, and finally what is most needed from future iterations of social media.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Social Media Debate: Unpacking the Social, Psychological, and Cultural Effects of Social Media
ISBN
978-0-367-76751-8
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
203-219
Počet stran knihy
234
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—