From Disruption to Algorithmization of Political Communication in Digital Public Spheres
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F22%3A10456536" target="_blank" >RIV/00216208:11230/22:10456536 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fmk.sk/download/metaverse-is-the-new-universe.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/metaverse-is-the-new-universe.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From Disruption to Algorithmization of Political Communication in Digital Public Spheres
Popis výsledku v původním jazyce
Unlike previous ages of political communication, an algorithmic citizen can completely separate himselffrom building consensus in the mass media and fall victim to pre-arranged political contact. Digital campaigningthus creates large and well-connected politically active masses of communication, but it is also a threat to the restof rationally-critical public spheres.
Název v anglickém jazyce
From Disruption to Algorithmization of Political Communication in Digital Public Spheres
Popis výsledku anglicky
Unlike previous ages of political communication, an algorithmic citizen can completely separate himselffrom building consensus in the mass media and fall victim to pre-arranged political contact. Digital campaigningthus creates large and well-connected politically active masses of communication, but it is also a threat to the restof rationally-critical public spheres.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity: Metaverse is the New Universe
ISBN
978-80-572-0297-4
ISSN
2729-7527
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
135-141
Název nakladatele
Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
25. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—