Selected aspects of political marketing in Slovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011048" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selected aspects of political marketing in Slovakia
Popis výsledku v původním jazyce
ABSTRACT: Th e authors concentrate on particular aspects of political marketing within the framework of Slovak conditions. At the beginning, the article highlights characteristics of political market in Slovakia and then focuses on the importance of selected tools of political marketing, namely marketing research (public opinion researches and pre-election surveys), behaviour of electors, influence of mass media and communication on voters (media in marketing communications of political parties, new tools of communication) and engagement of celebrities in the election campaigns. Finally visible and enlarging signifi cance of professionalisation of election campaigns is stressed.
Název v anglickém jazyce
Selected aspects of political marketing in Slovakia
Popis výsledku anglicky
ABSTRACT: Th e authors concentrate on particular aspects of political marketing within the framework of Slovak conditions. At the beginning, the article highlights characteristics of political market in Slovakia and then focuses on the importance of selected tools of political marketing, namely marketing research (public opinion researches and pre-election surveys), behaviour of electors, influence of mass media and communication on voters (media in marketing communications of political parties, new tools of communication) and engagement of celebrities in the election campaigns. Finally visible and enlarging signifi cance of professionalisation of election campaigns is stressed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Central European Journal of Communication
ISSN
1899-5101
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2 (3)
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—