Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital practices tracing: studying consumer lurking in digital environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10452620" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10452620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BNnfUXmdMx" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BNnfUXmdMx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0267257X.2022.2105385" target="_blank" >10.1080/0267257X.2022.2105385</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital practices tracing: studying consumer lurking in digital environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to offer a methodological framework for a systematic capture and analysis of consumer lurking practices in digital environments. Despite the prevalence of lurking, it is still an understudied topic in marketing and consumer research due to methodological constraints. To remedy this, we introduce Digital Practices Tracing (DPT), a novel methodological framework integrating digital methods and post-phenomenological inquiry. This combination allows capturing naturally occuring digital lurking practices and uncovering their underlying motivations. The article&apos;s contribution is threefold. First, it provides a detailed research protocol that can be easily applied and further scaled. Second, it applies the methodology to make invisible lurking practices on social media visible. Third, it introduces an ad hoc taxonomy of digital lurking practices useful to trace and measure them.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital practices tracing: studying consumer lurking in digital environments

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to offer a methodological framework for a systematic capture and analysis of consumer lurking practices in digital environments. Despite the prevalence of lurking, it is still an understudied topic in marketing and consumer research due to methodological constraints. To remedy this, we introduce Digital Practices Tracing (DPT), a novel methodological framework integrating digital methods and post-phenomenological inquiry. This combination allows capturing naturally occuring digital lurking practices and uncovering their underlying motivations. The article&apos;s contribution is threefold. First, it provides a detailed research protocol that can be easily applied and further scaled. Second, it applies the methodology to make invisible lurking practices on social media visible. Third, it introduces an ad hoc taxonomy of digital lurking practices useful to trace and measure them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Marketing Management

  • ISSN

    1472-1376

  • e-ISSN

    1472-1376

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    244-274

  • Kód UT WoS článku

    000836644600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135491753