Digital practices tracing: studying consumer lurking in digital environments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10452620" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10452620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BNnfUXmdMx" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=BNnfUXmdMx</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/0267257X.2022.2105385" target="_blank" >10.1080/0267257X.2022.2105385</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital practices tracing: studying consumer lurking in digital environments
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to offer a methodological framework for a systematic capture and analysis of consumer lurking practices in digital environments. Despite the prevalence of lurking, it is still an understudied topic in marketing and consumer research due to methodological constraints. To remedy this, we introduce Digital Practices Tracing (DPT), a novel methodological framework integrating digital methods and post-phenomenological inquiry. This combination allows capturing naturally occuring digital lurking practices and uncovering their underlying motivations. The article's contribution is threefold. First, it provides a detailed research protocol that can be easily applied and further scaled. Second, it applies the methodology to make invisible lurking practices on social media visible. Third, it introduces an ad hoc taxonomy of digital lurking practices useful to trace and measure them.
Název v anglickém jazyce
Digital practices tracing: studying consumer lurking in digital environments
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to offer a methodological framework for a systematic capture and analysis of consumer lurking practices in digital environments. Despite the prevalence of lurking, it is still an understudied topic in marketing and consumer research due to methodological constraints. To remedy this, we introduce Digital Practices Tracing (DPT), a novel methodological framework integrating digital methods and post-phenomenological inquiry. This combination allows capturing naturally occuring digital lurking practices and uncovering their underlying motivations. The article's contribution is threefold. First, it provides a detailed research protocol that can be easily applied and further scaled. Second, it applies the methodology to make invisible lurking practices on social media visible. Third, it introduces an ad hoc taxonomy of digital lurking practices useful to trace and measure them.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Marketing Management
ISSN
1472-1376
e-ISSN
1472-1376
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
244-274
Kód UT WoS článku
000836644600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85135491753