Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOTIVATIONS BEHIND THE PRODUCTION OF NEWS PODCASTS IN ESTABLISHED CZECH MEDIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10467426" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10467426 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u_KyD96.Uy" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u_KyD96.Uy</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34135/communicationtoday.2023.Vol.14.No.1.10" target="_blank" >10.34135/communicationtoday.2023.Vol.14.No.1.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOTIVATIONS BEHIND THE PRODUCTION OF NEWS PODCASTS IN ESTABLISHED CZECH MEDIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    News podcasts are an emerging media phenomenon in Czechia, and yet there has never been a proper analysis of the fundamental incentives for producing them. This study identifies three principal factors that motivate established media houses to create news podcasts alongside other traditional forms of delivering the news: focus on a younger audience, content presentation and the building of trust. Each motive is analysed independently and thoroughly. The study also reveals the background of media marketing strategies concerning podcasts and examines the mechanisms of adapting foreign trends in podcasting to the Czech context. The study focuses on six different Czech news podcasts (including news-politics and news-talk formats) and is based on twelve in-depth interviews with the hosts and their Editors-in-Chief. This work aims to broaden the knowledge of podcasting in Czechia and to help understand how this surging media platform can be generally used to share news stories and information about current affairs.

  • Název v anglickém jazyce

    MOTIVATIONS BEHIND THE PRODUCTION OF NEWS PODCASTS IN ESTABLISHED CZECH MEDIA

  • Popis výsledku anglicky

    News podcasts are an emerging media phenomenon in Czechia, and yet there has never been a proper analysis of the fundamental incentives for producing them. This study identifies three principal factors that motivate established media houses to create news podcasts alongside other traditional forms of delivering the news: focus on a younger audience, content presentation and the building of trust. Each motive is analysed independently and thoroughly. The study also reveals the background of media marketing strategies concerning podcasts and examines the mechanisms of adapting foreign trends in podcasting to the Czech context. The study focuses on six different Czech news podcasts (including news-politics and news-talk formats) and is based on twelve in-depth interviews with the hosts and their Editors-in-Chief. This work aims to broaden the knowledge of podcasting in Czechia and to help understand how this surging media platform can be generally used to share news stories and information about current affairs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

    2730-051X

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    158-172

  • Kód UT WoS článku

    001051446300010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161095317