Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tracking Digital Audiences in the Disrupted Public Sphere. The Journey of Czech Audiences from Television to Social Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10473874" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10473874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/MM_2023_eng.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MM_2023_eng.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34135/mmidentity-2023-21" target="_blank" >10.34135/mmidentity-2023-21</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tracking Digital Audiences in the Disrupted Public Sphere. The Journey of Czech Audiences from Television to Social Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines the transformation of the audience of traditional television journalism. While the form oftelevision political debates does not change much, their audience has become significantly different. Besidetelevision audiences, there is a growing number of digital viewers. This audience analysis of Czech TV digitalviewers confirms that not only have their numbers increased during the recent years but sociodemographiccharacteristics are also completely different from those of the television viewers. The study shows that digitalviewers consume the content of political debates on other platforms. Social networks (including those used bythe television itself) frame the viewer&apos;s expectations before watching the debate. The study thus draws attentionto the fact that the degree of coherence between different audience groups needs to be examined in detail in thecontext of the growing diversity of digital audiences.

  • Název v anglickém jazyce

    Tracking Digital Audiences in the Disrupted Public Sphere. The Journey of Czech Audiences from Television to Social Media

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines the transformation of the audience of traditional television journalism. While the form oftelevision political debates does not change much, their audience has become significantly different. Besidetelevision audiences, there is a growing number of digital viewers. This audience analysis of Czech TV digitalviewers confirms that not only have their numbers increased during the recent years but sociodemographiccharacteristics are also completely different from those of the television viewers. The study shows that digitalviewers consume the content of political debates on other platforms. Social networks (including those used bythe television itself) frame the viewer&apos;s expectations before watching the debate. The study thus draws attentionto the fact that the degree of coherence between different audience groups needs to be examined in detail in thecontext of the growing diversity of digital audiences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MARKETING IDENTITY: AI - THE FUTURE OF TODAY: Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference „Marketing and Media Identity: AI – The Future of Today“

  • ISBN

    978-80-572-0415-2

  • ISSN

    2729-7527

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    202-214

  • Název nakladatele

    University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    14. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku