Nová média jako prostředek získávání informací mezi studenty středních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F23%3A10478903" target="_blank" >RIV/00216208:11230/23:10478903 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=yfppX66zbN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=yfppX66zbN</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nová média jako prostředek získávání informací mezi studenty středních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek je zaměřen na to, jakou roli hrají nová média při získávání informací mezi studenty druhých ročníků gymnázií a negymnazijních typů středních škol. Část je věnována tomu, jak na mediální gramotnost nahlíží různí autoři a jak souvisí s mediální výchovou. Tématem je také konzumace zpráv u mladých lidí, například co je to mediální zdatnost, nebo zda jsou mladí lidé schopni rozlišit mezi informacemi a dezinformacemi. Informace a výzkum, které jsou obsažené v příspěvku, jsou součástí mé diplomové práce, kterou jsem letos v červnu obhájila na Fakultě sociální věd Univerzity Karlovy.
Název v anglickém jazyce
New media as a means of obtaining information among secondary school students
Popis výsledku anglicky
This contribution is focused on what role new media play in acquiring information among students in the second year of grammar schools and non-grammar school types of high schools. A part is devoted to how media literacy is viewed by different authors and how it is related to media education. The consumption of news by young people is also a topic, for example what is media literacy, or whether young people are able to distinguish between information and misinformation.The information and research contained in the post are part of my diploma thesis, which I defended this June at the Faculty of Social Sciences of Charles University.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia
ISSN
1805-3963
e-ISSN
2336-3584
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
65-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—