Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Normalizing player surveillance through video game infographics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10454608" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10454608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=EjOKPm4e6F" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=EjOKPm4e6F</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/14614448221097889" target="_blank" >10.1177/14614448221097889</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Normalizing player surveillance through video game infographics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As video game production is becoming increasingly data-driven, player surveillance shapes the everyday realities of users and developers. Remote online tracking and the resulting optimization and governance of in-game activity subscribe to the Big Data methodology as a way of accounting for entire player populations. By design, player surveillance serves the interests of developers and publishers, who have exclusive access to this proprietary data. Yet, discursively, these parties attempt to present surveillance as a mutually beneficial endeavor aimed at improving video games. A part of this strategy is the video game industry&apos;s selective information disclosure, which I explore empirically on the example of telemetry infographics. Based on a thematic analysis of 200 infographics from 127 games, I show how publicly disseminated infographics contribute to the normalization of player surveillance by presenting it as a source of harmless trivia to be collected and shared by fans and the specialized press.

  • Název v anglickém jazyce

    Normalizing player surveillance through video game infographics

  • Popis výsledku anglicky

    As video game production is becoming increasingly data-driven, player surveillance shapes the everyday realities of users and developers. Remote online tracking and the resulting optimization and governance of in-game activity subscribe to the Big Data methodology as a way of accounting for entire player populations. By design, player surveillance serves the interests of developers and publishers, who have exclusive access to this proprietary data. Yet, discursively, these parties attempt to present surveillance as a mutually beneficial endeavor aimed at improving video games. A part of this strategy is the video game industry&apos;s selective information disclosure, which I explore empirically on the example of telemetry infographics. Based on a thematic analysis of 200 infographics from 127 games, I show how publicly disseminated infographics contribute to the normalization of player surveillance by presenting it as a source of harmless trivia to be collected and shared by fans and the specialized press.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Media and Society

  • ISSN

    1461-4448

  • e-ISSN

    1461-7315

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    3127-3145

  • Kód UT WoS článku

    000811038000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85131736046