Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tackling generation of combat encounters in role-playing digital games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10440816" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10440816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ceur-ws.org/Vol-2962/paper34.pdf" target="_blank" >http://ceur-ws.org/Vol-2962/paper34.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tackling generation of combat encounters in role-playing digital games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Procedural content generation (PCG) has been used in digital games since the early 1980s. Here we focus on a new problem of generating personalized combat encounters in role playing video games (RPG). A game should provide a player with combat encounters of adequate difficulties, which ideally should be matching the player’s performance in order for a game to provide adequate challenge to the player. In this paper, we describe our own reinforcement learning algorithm that estimates difficulties of combat encounters during game runtime, which can be them used to find next suitable combat encounter of desired difficulty in a stochastic hill-climbing manner. After a player finishes the encounter, its result is propagated through the matrix to update the estimations of not only the presented combat encounter, but also similar ones. To test our solution, we conducted a preliminary study with human players on a simplified RPG game we have developed. The data collected suggests our algorithm can adapt the matrix to the player performance fast from little amounts of data, even though not precisely.

  • Název v anglickém jazyce

    Tackling generation of combat encounters in role-playing digital games

  • Popis výsledku anglicky

    Procedural content generation (PCG) has been used in digital games since the early 1980s. Here we focus on a new problem of generating personalized combat encounters in role playing video games (RPG). A game should provide a player with combat encounters of adequate difficulties, which ideally should be matching the player’s performance in order for a game to provide adequate challenge to the player. In this paper, we describe our own reinforcement learning algorithm that estimates difficulties of combat encounters during game runtime, which can be them used to find next suitable combat encounter of desired difficulty in a stochastic hill-climbing manner. After a player finishes the encounter, its result is propagated through the matrix to update the estimations of not only the presented combat encounter, but also similar ones. To test our solution, we conducted a preliminary study with human players on a simplified RPG game we have developed. The data collected suggests our algorithm can adapt the matrix to the player performance fast from little amounts of data, even though not precisely.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CEUR Workshop Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    1613-0073

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    69-76

  • Název nakladatele

    CEUR Workshop Proceedings

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Helpa, Slovakia

  • Datum konání akce

    24. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku