StarCraft: Brood War - Strategy powered by the SOMA swarm algorithm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86096911" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86096911 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/15:86096911
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7317903&newsearch=true&queryText=zelinka%20cig" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=7317903&newsearch=true&queryText=zelinka%20cig</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CIG.2015.7317903" target="_blank" >10.1109/CIG.2015.7317903</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
StarCraft: Brood War - Strategy powered by the SOMA swarm algorithm
Popis výsledku v původním jazyce
This participation is focused on artificial intelligence techniques and their practical use in computer game. The aim is to show how program (based on evolutionary algorithms) can replace a man in the strategy game StarCraft: Brood War. Implementation used in our experiments use classic techniques of artificial intelligence environments, as well as unconventional techniques, such as evolutionary computation. An artificial player, proposed in this paper, is the combination of the decision tree and evolutionary algorithm SOMA. Whole code for experiments was written in the Java programming language. The proposed code provides a simple implementation of the artificial computer player in combination with slightly modified algorithm SOMA. This provides an opportunity for effective, coordinated movement of combat units around the combat landscape. Research reported here has shown potential benefit of evolutionary computation in the field of strategy games.
Název v anglickém jazyce
StarCraft: Brood War - Strategy powered by the SOMA swarm algorithm
Popis výsledku anglicky
This participation is focused on artificial intelligence techniques and their practical use in computer game. The aim is to show how program (based on evolutionary algorithms) can replace a man in the strategy game StarCraft: Brood War. Implementation used in our experiments use classic techniques of artificial intelligence environments, as well as unconventional techniques, such as evolutionary computation. An artificial player, proposed in this paper, is the combination of the decision tree and evolutionary algorithm SOMA. Whole code for experiments was written in the Java programming language. The proposed code provides a simple implementation of the artificial computer player in combination with slightly modified algorithm SOMA. This provides an opportunity for effective, coordinated movement of combat units around the combat landscape. Research reported here has shown potential benefit of evolutionary computation in the field of strategy games.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-06700S" target="_blank" >GA15-06700S: Nekonvenční řízení komplexních systémů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 IEEE Conference on Computational Intelligence and Games : August 31 - September 2, 2015 : proceedings
ISBN
978-1-4799-8621-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
511 - 516
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Thainan
Datum konání akce
31. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—