Gold rush - A swarm dynamics in games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F17%3A10238705" target="_blank" >RIV/61989100:27240/17:10238705 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/17:10238705
Výsledek na webu
<a href="https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4992253" target="_blank" >https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4992253</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4992253" target="_blank" >10.1063/1.4992253</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gold rush - A swarm dynamics in games
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on swarm intelligence techniques and its practical use in computer games. The aim is to show how a swarm dynamics can be generated by multiplayer game, then recorded, analyzed and eventually controlled. In this paper we also discuss possibility to use swarm intelligence instead of game players. Based on our previous experiments two games, using swarm algorithms are mentioned briefly here. The first one is strategy game StarCraft: Brood War, and TicTacToe in which SOMA algorithm has also take a role of player against human player. Open research reported here has shown potential benefit of swarm computation in the field of strategy games and players strategy based on swarm behavior record and analysis. We propose new game called Gold Rush as an experimental environment for human or artificial swarm behavior and consequent analysis.
Název v anglickém jazyce
Gold rush - A swarm dynamics in games
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on swarm intelligence techniques and its practical use in computer games. The aim is to show how a swarm dynamics can be generated by multiplayer game, then recorded, analyzed and eventually controlled. In this paper we also discuss possibility to use swarm intelligence instead of game players. Based on our previous experiments two games, using swarm algorithms are mentioned briefly here. The first one is strategy game StarCraft: Brood War, and TicTacToe in which SOMA algorithm has also take a role of player against human player. Open research reported here has shown potential benefit of swarm computation in the field of strategy games and players strategy based on swarm behavior record and analysis. We propose new game called Gold Rush as an experimental environment for human or artificial swarm behavior and consequent analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-06700S" target="_blank" >GA15-06700S: Nekonvenční řízení komplexních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings. Volume 1863
ISBN
978-0-7354-1538-6
ISSN
0094-243X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
American Institute of Physics
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Rhodos
Datum konání akce
19. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—