Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gold rush - A swarm dynamics in games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F17%3A10238705" target="_blank" >RIV/61989100:27240/17:10238705 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/17:10238705

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4992253" target="_blank" >https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4992253</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4992253" target="_blank" >10.1063/1.4992253</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gold rush - A swarm dynamics in games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on swarm intelligence techniques and its practical use in computer games. The aim is to show how a swarm dynamics can be generated by multiplayer game, then recorded, analyzed and eventually controlled. In this paper we also discuss possibility to use swarm intelligence instead of game players. Based on our previous experiments two games, using swarm algorithms are mentioned briefly here. The first one is strategy game StarCraft: Brood War, and TicTacToe in which SOMA algorithm has also take a role of player against human player. Open research reported here has shown potential benefit of swarm computation in the field of strategy games and players strategy based on swarm behavior record and analysis. We propose new game called Gold Rush as an experimental environment for human or artificial swarm behavior and consequent analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Gold rush - A swarm dynamics in games

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on swarm intelligence techniques and its practical use in computer games. The aim is to show how a swarm dynamics can be generated by multiplayer game, then recorded, analyzed and eventually controlled. In this paper we also discuss possibility to use swarm intelligence instead of game players. Based on our previous experiments two games, using swarm algorithms are mentioned briefly here. The first one is strategy game StarCraft: Brood War, and TicTacToe in which SOMA algorithm has also take a role of player against human player. Open research reported here has shown potential benefit of swarm computation in the field of strategy games and players strategy based on swarm behavior record and analysis. We propose new game called Gold Rush as an experimental environment for human or artificial swarm behavior and consequent analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-06700S" target="_blank" >GA15-06700S: Nekonvenční řízení komplexních systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings. Volume 1863

  • ISBN

    978-0-7354-1538-6

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics

  • Místo vydání

    Melville

  • Místo konání akce

    Rhodos

  • Datum konání akce

    19. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku