SOMA Swarm Algorithm in Computer Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F16%3A86100479" target="_blank" >RIV/61989100:27240/16:86100479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SOMA Swarm Algorithm in Computer Games
Popis výsledku v původním jazyce
This participation is focused on artificial intelligence techniques and their practical use in computer game. The aim is to show how game player (based on evolutionary algorithms) can replace a man in two computer games. The first one is strategy game StarCraft: Brood War, briefly reported here. Implementation used in our experiments use classic techniques of artificial intelligence environments, as well as unconventional techniques, such as evolutionary computation. The second game is Tic-Tac-Toe in which SOMA has also take a role of player against human player. This provides an opportunity for effective, coordinated movement in the game fitness landscape. Research reported here has shown potential benefit of evolutionary computation in the field of strategy games and players strategy mining based on their mutual interactions.
Název v anglickém jazyce
SOMA Swarm Algorithm in Computer Games
Popis výsledku anglicky
This participation is focused on artificial intelligence techniques and their practical use in computer game. The aim is to show how game player (based on evolutionary algorithms) can replace a man in two computer games. The first one is strategy game StarCraft: Brood War, briefly reported here. Implementation used in our experiments use classic techniques of artificial intelligence environments, as well as unconventional techniques, such as evolutionary computation. The second game is Tic-Tac-Toe in which SOMA has also take a role of player against human player. This provides an opportunity for effective, coordinated movement in the game fitness landscape. Research reported here has shown potential benefit of evolutionary computation in the field of strategy games and players strategy mining based on their mutual interactions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-06700S" target="_blank" >GA15-06700S: Nekonvenční řízení komplexních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). Volume 9692
ISBN
978-3-319-39377-3
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
395-406
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Basel
Místo konání akce
Zakopane
Datum konání akce
12. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—