Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SOMA Swarm Algorithm in Computer Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F16%3A86100479" target="_blank" >RIV/61989100:27240/16:86100479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SOMA Swarm Algorithm in Computer Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This participation is focused on artificial intelligence techniques and their practical use in computer game. The aim is to show how game player (based on evolutionary algorithms) can replace a man in two computer games. The first one is strategy game StarCraft: Brood War, briefly reported here. Implementation used in our experiments use classic techniques of artificial intelligence environments, as well as unconventional techniques, such as evolutionary computation. The second game is Tic-Tac-Toe in which SOMA has also take a role of player against human player. This provides an opportunity for effective, coordinated movement in the game fitness landscape. Research reported here has shown potential benefit of evolutionary computation in the field of strategy games and players strategy mining based on their mutual interactions.

  • Název v anglickém jazyce

    SOMA Swarm Algorithm in Computer Games

  • Popis výsledku anglicky

    This participation is focused on artificial intelligence techniques and their practical use in computer game. The aim is to show how game player (based on evolutionary algorithms) can replace a man in two computer games. The first one is strategy game StarCraft: Brood War, briefly reported here. Implementation used in our experiments use classic techniques of artificial intelligence environments, as well as unconventional techniques, such as evolutionary computation. The second game is Tic-Tac-Toe in which SOMA has also take a role of player against human player. This provides an opportunity for effective, coordinated movement in the game fitness landscape. Research reported here has shown potential benefit of evolutionary computation in the field of strategy games and players strategy mining based on their mutual interactions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-06700S" target="_blank" >GA15-06700S: Nekonvenční řízení komplexních systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). Volume 9692

  • ISBN

    978-3-319-39377-3

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    395-406

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Zakopane

  • Datum konání akce

    12. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku