Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coevolution of AI and Level Generators for Super Mario Game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10440728" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10440728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/CEC45853.2021.9504742" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/CEC45853.2021.9504742</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CEC45853.2021.9504742" target="_blank" >10.1109/CEC45853.2021.9504742</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coevolution of AI and Level Generators for Super Mario Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Procedural content generation (PCG) is now used in many games to generate a wide variety of content. One way of evaluating this content is by artificial intelligence (AI) controlled players. Inversely, PCG content can also be used when training AI players to ensure generalization. Evolutionary algorithms are employed in both AI and PCG fields, but rarely simultaneously. In this work, we use evolutionary algorithms for both AI players and level generation in the platformer game Super Mario. We further combine them into a coevolution, where the AI players are evaluated by adapting level generators, and vice versa, level generators are evaluated by adapting AI players. This yields an AI player trained on gradually more difficult levels and a sequence of level generators with gradually increasing difficulty. Such sequence of generators might be useful for human game playing in commercial games.

  • Název v anglickém jazyce

    Coevolution of AI and Level Generators for Super Mario Game

  • Popis výsledku anglicky

    Procedural content generation (PCG) is now used in many games to generate a wide variety of content. One way of evaluating this content is by artificial intelligence (AI) controlled players. Inversely, PCG content can also be used when training AI players to ensure generalization. Evolutionary algorithms are employed in both AI and PCG fields, but rarely simultaneously. In this work, we use evolutionary algorithms for both AI players and level generation in the platformer game Super Mario. We further combine them into a coevolution, where the AI players are evaluated by adapting level generators, and vice versa, level generators are evaluated by adapting AI players. This yields an AI player trained on gradually more difficult levels and a sequence of level generators with gradually increasing difficulty. Such sequence of generators might be useful for human game playing in commercial games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2021 IEEE Congress on Evolutionary Computation (CEC 2021)

  • ISBN

    978-1-72818-392-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2093-2100

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Online

  • Datum konání akce

    28. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000703866100264