Rogue-Like Games as a Playground for Artificial Intelligence - Evolutionary Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10319474" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10319474 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24589-8_20" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24589-8_20</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24589-8_20" target="_blank" >10.1007/978-3-319-24589-8_20</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Rogue-Like Games as a Playground for Artificial Intelligence - Evolutionary Approach
Popis výsledku v původním jazyce
Rogue-likes are difficult computer RPG games set in a procedurally generated environment. Attempts have been made at playing these algorithmically, but few of them succeeded. In this paper, we present a platform for developing artificial intelligence (AI) and creating procedural content generators (PCGs) for a rogue-like game Desktop Dungeons. As an example, we employ evolutionary algorithms to recombine greedy strategies for the game. The resulting AI plays the game better than a hand-designed greedy strategy and similarly well to a mediocre player - winning the game 72% of the time. The platform may be used for additional research leading to improving rogue-like games and general PCGs.
Název v anglickém jazyce
Rogue-Like Games as a Playground for Artificial Intelligence - Evolutionary Approach
Popis výsledku anglicky
Rogue-likes are difficult computer RPG games set in a procedurally generated environment. Attempts have been made at playing these algorithmically, but few of them succeeded. In this paper, we present a platform for developing artificial intelligence (AI) and creating procedural content generators (PCGs) for a rogue-like game Desktop Dungeons. As an example, we employ evolutionary algorithms to recombine greedy strategies for the game. The resulting AI plays the game better than a hand-designed greedy strategy and similarly well to a mediocre player - winning the game 72% of the time. The platform may be used for additional research leading to improving rogue-like games and general PCGs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENTERTAINMENT COMPUTING (ICEC 2015)
ISBN
3-319-24589-9
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
261-271
Název nakladatele
SPRINGER INT PUBLISHING AG
Místo vydání
Londýn
Místo konání akce
Trondheim
Datum konání akce
29. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000365950800020