Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Three population co-evolution for generating mechanics of endless runner games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10440722" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10440722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3449726.3459538" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3449726.3459538</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3449726.3459538" target="_blank" >10.1145/3449726.3459538</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Three population co-evolution for generating mechanics of endless runner games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Procedural content generation (PCG) is increasingly used to generate many aspects in a variety of games. However, using PCG to generate mechanics of games is rarely attempted. Past approaches include using cooperative coevolution to generate the rules and the environment of a game, which had interesting results. Our approach extends this idea by using coevolution with three populations, also generating the evaluating player. We used this approach to generate endless runner games, for which it was able to generate novel mechanics.

  • Název v anglickém jazyce

    Three population co-evolution for generating mechanics of endless runner games

  • Popis výsledku anglicky

    Procedural content generation (PCG) is increasingly used to generate many aspects in a variety of games. However, using PCG to generate mechanics of games is rarely attempted. Past approaches include using cooperative coevolution to generate the rules and the environment of a game, which had interesting results. Our approach extends this idea by using coevolution with three populations, also generating the evaluating player. We used this approach to generate endless runner games, for which it was able to generate novel mechanics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GECCO 2021 Companion - Proceedings of the 2021 Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion

  • ISBN

    978-1-4503-8351-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    217-218

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Online

  • Datum konání akce

    10. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku