Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Player skill estimation for soccer match prediction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F19%3A00338691" target="_blank" >RIV/68407700:21240/19:00338691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1504/IJAPR.2019.104292" target="_blank" >https://doi.org/10.1504/IJAPR.2019.104292</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJAPR.2019.104292" target="_blank" >10.1504/IJAPR.2019.104292</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Player skill estimation for soccer match prediction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we propose two algorithms for assessing skill of soccer players. We introduce an adaptation of the Elo rating algorithm, which is widely used in chess, to handle teams. A different approach is proposed to assess player skill as a function of the proportion of matches won. Since it is hard to measure skill directly, to estimate the performance of our approach we propose as a proxy the number of correctly predicted match outcomes of a classifier that takes as input our algorithms' output. Numerical experiments suggest that our approach is competitive with book-keeper's estimates, even though we rely only on historical game outcome data.

  • Název v anglickém jazyce

    Player skill estimation for soccer match prediction

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we propose two algorithms for assessing skill of soccer players. We introduce an adaptation of the Elo rating algorithm, which is widely used in chess, to handle teams. A different approach is proposed to assess player skill as a function of the proportion of matches won. Since it is hard to measure skill directly, to estimate the performance of our approach we propose as a proxy the number of correctly predicted match outcomes of a classifier that takes as input our algorithms' output. Numerical experiments suggest that our approach is competitive with book-keeper's estimates, even though we rely only on historical game outcome data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED PATTERN RECOGNITION

  • ISSN

    2049-887X

  • e-ISSN

    2049-8888

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    52-57

  • Kód UT WoS článku

    000505541900005

  • EID výsledku v databázi Scopus