Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do HEIs' students accept nudging? Expert perspective analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10467938" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10467938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=sZjwvI32-U" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=sZjwvI32-U</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10734-023-01082-0" target="_blank" >10.1007/s10734-023-01082-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do HEIs' students accept nudging? Expert perspective analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examines the influence of nudging on the successful studies of Higher educa-tion institutions (HEI&apos;s) students. Data from one of the typical countries of the CentralEuropean region (Czech Republic) is analyzed. The goal of the research was to find outhow students accept individual forms of nudging. For this purpose, a questionnaire surveyat Czech HEIs (N = 207) and structured interviews with experts (N = 19) were conducted.This study showed that information nudges and high-touch nudges enjoyed the highestlevel of acceptance. A strong correlation was also found between &quot;most irritating&quot; andgroup &quot;manipulative&quot; nudges. These forms of nudging fluctuated around the borderlinevalue of acceptance. A strong or moderate correlation was also found between nudges withsimilar content and different forms. Structured interviews showed that experts supportedthe use of nudges. They considered it an important tool to influence the study&apos;s success.Experts explained the differences in the acceptance of nudges in connection with the dif-ferent ages of students, the type of study, the students&apos; life experiences, and partly with thetype of field of study. They considered parents&apos; education rather ambivalent.

  • Název v anglickém jazyce

    How do HEIs' students accept nudging? Expert perspective analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines the influence of nudging on the successful studies of Higher educa-tion institutions (HEI&apos;s) students. Data from one of the typical countries of the CentralEuropean region (Czech Republic) is analyzed. The goal of the research was to find outhow students accept individual forms of nudging. For this purpose, a questionnaire surveyat Czech HEIs (N = 207) and structured interviews with experts (N = 19) were conducted.This study showed that information nudges and high-touch nudges enjoyed the highestlevel of acceptance. A strong correlation was also found between &quot;most irritating&quot; andgroup &quot;manipulative&quot; nudges. These forms of nudging fluctuated around the borderlinevalue of acceptance. A strong or moderate correlation was also found between nudges withsimilar content and different forms. Structured interviews showed that experts supportedthe use of nudges. They considered it an important tool to influence the study&apos;s success.Experts explained the differences in the acceptance of nudges in connection with the dif-ferent ages of students, the type of study, the students&apos; life experiences, and partly with thetype of field of study. They considered parents&apos; education rather ambivalent.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Higher Education

  • ISSN

    0018-1560

  • e-ISSN

    1573-174X

  • Svazek periodika

    87

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1637-1656

  • Kód UT WoS článku

    001039782100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85175103124