Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Acceptance of Nudges to Encourage HEI Students to Graduate: A Comparative Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F24%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00237752:_____/24:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.2478/nispa-2024-0013" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/nispa-2024-0013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/nispa-2024-0013" target="_blank" >10.2478/nispa-2024-0013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Acceptance of Nudges to Encourage HEI Students to Graduate: A Comparative Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study aims to shed light on the acceptance of nudges to encourage HEI students to graduate successfully and to prevent drop-out. The example of two Central European countries with significantly high drop-out rates examines the acceptance of high- and low-touch nudges. The nudges were classified as high-touch or low-touch based on the potential costs of the intervention and whether the intervention involved in-person interaction. The results show that the general acceptance of proposed nudges is similarly high, whereby high-touch nudges are more popular than low-touch ones in both countries. Further, high-touch nudges have a significantly higher level of acceptance. The findings suggest that a communication form (text messaging, email, face-to-face interaction) can influence the acceptance level of the pro-graduation nudge.

  • Název v anglickém jazyce

    The Acceptance of Nudges to Encourage HEI Students to Graduate: A Comparative Study

  • Popis výsledku anglicky

    The study aims to shed light on the acceptance of nudges to encourage HEI students to graduate successfully and to prevent drop-out. The example of two Central European countries with significantly high drop-out rates examines the acceptance of high- and low-touch nudges. The nudges were classified as high-touch or low-touch based on the potential costs of the intervention and whether the intervention involved in-person interaction. The results show that the general acceptance of proposed nudges is similarly high, whereby high-touch nudges are more popular than low-touch ones in both countries. Further, high-touch nudges have a significantly higher level of acceptance. The findings suggest that a communication form (text messaging, email, face-to-face interaction) can influence the acceptance level of the pro-graduation nudge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    NISPAcee Journal of Public Administration and Policy

  • ISSN

  • e-ISSN

    1338-4309

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    51 - 79

  • Kód UT WoS článku

    001375676400001

  • EID výsledku v databázi Scopus