Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student Success in a University First-Year Statistics Course: Do Students' Characteristics Affect Their Academic Performance?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10474519" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10474519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dcHmKQudZ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dcHmKQudZ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/26939169.2023.2184435" target="_blank" >10.1080/26939169.2023.2184435</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student Success in a University First-Year Statistics Course: Do Students' Characteristics Affect Their Academic Performance?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, we explore the drivers of students&apos; success in a first-year university statistics course. Using a unique sample from Westminster International University in Tashkent, we discover that student engagement with their studies is reflected in their class attendance and in the use of online resources, which continue to play an important role in their academic performance. Moreover, we discovered that socio-demographic factors such as age, gender, marital status, employment, and language of instruction of prior schooling are significant in explaining student academic outcomes. These factors have important policy implications for both the university and the broader national level.

  • Název v anglickém jazyce

    Student Success in a University First-Year Statistics Course: Do Students' Characteristics Affect Their Academic Performance?

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we explore the drivers of students&apos; success in a first-year university statistics course. Using a unique sample from Westminster International University in Tashkent, we discover that student engagement with their studies is reflected in their class attendance and in the use of online resources, which continue to play an important role in their academic performance. Moreover, we discovered that socio-demographic factors such as age, gender, marital status, employment, and language of instruction of prior schooling are significant in explaining student academic outcomes. These factors have important policy implications for both the university and the broader national level.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Statistics and Data Science Education

  • ISSN

    2693-9169

  • e-ISSN

    2693-9169

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    24-35

  • Kód UT WoS článku

    000969446200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85152458997