Student Success in a University First-Year Statistics Course: Do Students' Characteristics Affect Their Academic Performance?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10474519" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10474519 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dcHmKQudZ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dcHmKQudZ</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/26939169.2023.2184435" target="_blank" >10.1080/26939169.2023.2184435</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Student Success in a University First-Year Statistics Course: Do Students' Characteristics Affect Their Academic Performance?
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, we explore the drivers of students' success in a first-year university statistics course. Using a unique sample from Westminster International University in Tashkent, we discover that student engagement with their studies is reflected in their class attendance and in the use of online resources, which continue to play an important role in their academic performance. Moreover, we discovered that socio-demographic factors such as age, gender, marital status, employment, and language of instruction of prior schooling are significant in explaining student academic outcomes. These factors have important policy implications for both the university and the broader national level.
Název v anglickém jazyce
Student Success in a University First-Year Statistics Course: Do Students' Characteristics Affect Their Academic Performance?
Popis výsledku anglicky
In this article, we explore the drivers of students' success in a first-year university statistics course. Using a unique sample from Westminster International University in Tashkent, we discover that student engagement with their studies is reflected in their class attendance and in the use of online resources, which continue to play an important role in their academic performance. Moreover, we discovered that socio-demographic factors such as age, gender, marital status, employment, and language of instruction of prior schooling are significant in explaining student academic outcomes. These factors have important policy implications for both the university and the broader national level.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Statistics and Data Science Education
ISSN
2693-9169
e-ISSN
2693-9169
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
24-35
Kód UT WoS článku
000969446200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85152458997