Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of social competences on perceived academic stress in university students.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605506" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185392" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185392</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of social competences on perceived academic stress in university students.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Academic stress is multifactorial and stems from both academic and non-academic factors, including socio-cultural, environmental, and personality attributes. The important factors that cause stress among university students include, inter alia, students’ social competences and social skills. The aim of the present study is to analyse the effect of the level and quality of social competences on perceived academic stress. The sample consisted of 696 university students. The data were collected using the Inventory of Social Competences (ISK) and the Academic Stress Inventory (ASI). The results of the correlation analyses showed a number of significant relationships of small to medium effect (r-values up to -0,369).

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of social competences on perceived academic stress in university students.

  • Popis výsledku anglicky

    Academic stress is multifactorial and stems from both academic and non-academic factors, including socio-cultural, environmental, and personality attributes. The important factors that cause stress among university students include, inter alia, students’ social competences and social skills. The aim of the present study is to analyse the effect of the level and quality of social competences on perceived academic stress. The sample consisted of 696 university students. The data were collected using the Inventory of Social Competences (ISK) and the Academic Stress Inventory (ASI). The results of the correlation analyses showed a number of significant relationships of small to medium effect (r-values up to -0,369).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL20 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-8-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    299-305.

  • Název nakladatele

    Sakarya Üniversitesi

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Sakarya

  • Datum konání akce

    16. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku