The effect of social competences on perceived academic stress in university students.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605506" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185392" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185392</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The effect of social competences on perceived academic stress in university students.
Popis výsledku v původním jazyce
Academic stress is multifactorial and stems from both academic and non-academic factors, including socio-cultural, environmental, and personality attributes. The important factors that cause stress among university students include, inter alia, students’ social competences and social skills. The aim of the present study is to analyse the effect of the level and quality of social competences on perceived academic stress. The sample consisted of 696 university students. The data were collected using the Inventory of Social Competences (ISK) and the Academic Stress Inventory (ASI). The results of the correlation analyses showed a number of significant relationships of small to medium effect (r-values up to -0,369).
Název v anglickém jazyce
The effect of social competences on perceived academic stress in university students.
Popis výsledku anglicky
Academic stress is multifactorial and stems from both academic and non-academic factors, including socio-cultural, environmental, and personality attributes. The important factors that cause stress among university students include, inter alia, students’ social competences and social skills. The aim of the present study is to analyse the effect of the level and quality of social competences on perceived academic stress. The sample consisted of 696 university students. The data were collected using the Inventory of Social Competences (ISK) and the Academic Stress Inventory (ASI). The results of the correlation analyses showed a number of significant relationships of small to medium effect (r-values up to -0,369).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICLEL20 Conference Proceeding Book
ISBN
978-605-66495-8-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
299-305.
Název nakladatele
Sakarya Üniversitesi
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Sakarya
Datum konání akce
16. 7. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—