Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah mezi akademickou úspěšností a dalšími proměnnými u vysokoškolských studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607889" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah mezi akademickou úspěšností a dalšími proměnnými u vysokoškolských studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie pojednává o akademické úspěšnosti, akademickém stresu a osobnosti vysokoškolských studentů Pedagogické fakulty Prešovskej univerzity v Prešově. Toto téma je na rozhraní pedagogiky, psychologie, ale také speciální pedagogiky a cílem je zjistit, zda existují souvislosti mezi těmito třemi konstrukty. Výzkumného šetření se zúčastnilo 154 studentů ve věkovém rozmezí 19 – 49 let. Jako výzkumné metody byly použity následující metody: dotazník akademické úspěšnosti, inventář akademického stresu, pětifaktorový inventář osobnosti. Data byla analyzována ve statistickém softwaru za pomocí deskriptivního výpočtu statistiky a Pearsonova korelačního koeficinetu. Z výsledků vyplynulo, že existuje negativní korelace mezi akademickou úspěšností a akademickým stresem. Dále byla nalezena negativní korelace mezi akademickou úspěšností a neuroticismem, a naopak, pozitivní u dimenze extraverze a otevřenosti vůči zkušenostem. V kontextu akademického stresu a dimenzí osobnosti byla nalezena pozitivní korelaci v případě neuroticismu a svědomitosti. Výsledky studie budou diskutovány a komparovány s podobnou studií zaměřenou na studenty se specifickými vzdělávacími potřebami.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between academic achievement and other Variables in university students

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with academic achievement, academic stress and the personality of university students at the Faculty of Education, University in Prešov. This topic is at the interface of pedagogy, psychology, but also special pedagogy and the aim is to find out whether there are connections between these three constructs. The research survey was attended by 154 students, aged 19 - 49 years. The following methods were used as research methods: academic achievement questionnaire, academic stress inventory, five-factor personality inventory. Data were analyzed in statistic software using a descriptive calculation of statistics and Pearson‘s correlation coefficient. The results showed that there is a negative correlation between academic achievement and academic stress. Furthermore, a negative correlation was found between academic achievement and neuroticism, while a positive correlation was found in the dimension of extraversion and openness to experience. In the context of academic stress and personality dimensions, a positive correlation was found in the case of neuroticism and conscientiousness. The results of the study will be discussed and compared with a similar study focused on students with special educational needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    125-137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus