Vztah mezi akademickou úspěšností a dalšími proměnnými u vysokoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607889" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607889 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztah mezi akademickou úspěšností a dalšími proměnnými u vysokoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie pojednává o akademické úspěšnosti, akademickém stresu a osobnosti vysokoškolských studentů Pedagogické fakulty Prešovskej univerzity v Prešově. Toto téma je na rozhraní pedagogiky, psychologie, ale také speciální pedagogiky a cílem je zjistit, zda existují souvislosti mezi těmito třemi konstrukty. Výzkumného šetření se zúčastnilo 154 studentů ve věkovém rozmezí 19 – 49 let. Jako výzkumné metody byly použity následující metody: dotazník akademické úspěšnosti, inventář akademického stresu, pětifaktorový inventář osobnosti. Data byla analyzována ve statistickém softwaru za pomocí deskriptivního výpočtu statistiky a Pearsonova korelačního koeficinetu. Z výsledků vyplynulo, že existuje negativní korelace mezi akademickou úspěšností a akademickým stresem. Dále byla nalezena negativní korelace mezi akademickou úspěšností a neuroticismem, a naopak, pozitivní u dimenze extraverze a otevřenosti vůči zkušenostem. V kontextu akademického stresu a dimenzí osobnosti byla nalezena pozitivní korelaci v případě neuroticismu a svědomitosti. Výsledky studie budou diskutovány a komparovány s podobnou studií zaměřenou na studenty se specifickými vzdělávacími potřebami.
Název v anglickém jazyce
Relationship between academic achievement and other Variables in university students
Popis výsledku anglicky
This study deals with academic achievement, academic stress and the personality of university students at the Faculty of Education, University in Prešov. This topic is at the interface of pedagogy, psychology, but also special pedagogy and the aim is to find out whether there are connections between these three constructs. The research survey was attended by 154 students, aged 19 - 49 years. The following methods were used as research methods: academic achievement questionnaire, academic stress inventory, five-factor personality inventory. Data were analyzed in statistic software using a descriptive calculation of statistics and Pearson‘s correlation coefficient. The results showed that there is a negative correlation between academic achievement and academic stress. Furthermore, a negative correlation was found between academic achievement and neuroticism, while a positive correlation was found in the dimension of extraversion and openness to experience. In the context of academic stress and personality dimensions, a positive correlation was found in the case of neuroticism and conscientiousness. The results of the study will be discussed and compared with a similar study focused on students with special educational needs.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
125-137
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—