Osobnostní charakteristiky studentů Sociální pedagogiky na vybraných univerzitách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F15%3A33156536" target="_blank" >RIV/61989592:15260/15:33156536 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnostní charakteristiky studentů Sociální pedagogiky na vybraných univerzitách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem příspěvku je prezentovat závěry z výzkumu, jehož záměrem bylo zjistit, zda lze vysledovat specifické osobnostní charakteristiky u studentů oboru Sociální pedagogika na CMTF UP v Olomouci. Pro účely výzkumu byl použit osobnostní dotazník NEOFFI (pětifaktorový osobnostní inventář), který sleduje pět základních osobnostních dimenzí, jež popisují osobnost na nejvyšší úrovni abstrakce a z nichž každá obsahuje množství dalších specifických charakteristik. Jedná se o následující dimenze: Extraverze, Přívětivost, Svědomitost, Otevřenost vůči zkušenosti, Neuroticismus. Z porovnání osobnostní vyplynulo, že studenti sociální pedagogiky vykazují signifikantně vyšší míru neuroticismu a také signifikantně nižší míru otevřenosti než studenti ostatníchoborů.
Název v anglickém jazyce
Personal characteristics of social pedagogy students at selected universities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The main objective of this paper is to present the findings of the research which intended to find out whether it is possible to trace specific personality characteristics among the students of social pedagogy at Sts. Cyril and Methodius Faculty of Theology, Palacky University in Olomouc. For this purpose personality questionnaire NEO FFI (five-factor personality inventory) was used, this questionnaire follows five basic personality dimensions that describe the personality at the highest level of abstraction and each dimension contains a number of other specific characteristics. The following dimensions were included: Extraversion, agreeableness, conscientiousness, openness to experience, neuroticism. A comparison of personality pointed out that students of social pedagogy showed a significantly higher degree of neuroticism, and also a significantly lower degree of openness than students in other fields of study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství X., sborník z mezinárodní konference ve dnech 18. a 19. září 2014 v Pardubicích
ISBN
978-80-7395-921-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
217-225
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
18. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—