Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of social competences in relation to academic achievement among university students of teacher training courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591153" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591153 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of social competences in relation to academic achievement among university students of teacher training courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the study is to analyse the extent to which social competences are reflected in various aspects of academic achievement. The research study was performed by means of two questionnaire-based approaches: Social competence inventory and a questionnaire designed by the authors focusing on academic achievement. The research sample consisted of 443 university students of teacher training courses (average age = 24.65; SD = 6.02, range 19-54), of whom 88 were male and 355 were female. The correlation analysis showed that psychosocial competences were primarily correlated with nonperformance aspects of academic achievement. A weak correlation was observed between offensiveness and social orientation and the worst mark throughout the entire course of study. The multiple regression analysis showed that the aspects of academic achievement were predicted by various combinations of psychosocial competence factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of social competences in relation to academic achievement among university students of teacher training courses

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the study is to analyse the extent to which social competences are reflected in various aspects of academic achievement. The research study was performed by means of two questionnaire-based approaches: Social competence inventory and a questionnaire designed by the authors focusing on academic achievement. The research sample consisted of 443 university students of teacher training courses (average age = 24.65; SD = 6.02, range 19-54), of whom 88 were male and 355 were female. The correlation analysis showed that psychosocial competences were primarily correlated with nonperformance aspects of academic achievement. A weak correlation was observed between offensiveness and social orientation and the worst mark throughout the entire course of study. The multiple regression analysis showed that the aspects of academic achievement were predicted by various combinations of psychosocial competence factors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 18 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-3-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    453-461

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Wroclav

  • Datum konání akce

    3. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku