Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the Share of ICT Competences in Academic Achievement among Future Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611801" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191688" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191688</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the Share of ICT Competences in Academic Achievement among Future Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to investigate the effect of ICT competences on academic achievement. The research sample consisted of 624 undergraduate students of both teaching and non-teaching pedagogy. The results were obtained by means of two questionnaires: the Information and Communication Technology Competence (ICTC) and the Academic Achievement Questionnaire (AAQ). The basic correlation analysis revealed a number of important associations between the factors of academic achievement and ICT competences. It turned out that increasing ICT competences led to an improvement in academic achievement in the different domains. The results of a series of linear regression analyses suggested that only the core ICT competences had an effect on academic achievement. In this context, the most interesting relationships were found between the core ICT competences and the total score of academic achievement (9.5% of explained variance). The effect of the core ICT competences on the other sub-domains of academic achievement was weaker (1.4–6.5% of explained variance).

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the Share of ICT Competences in Academic Achievement among Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to investigate the effect of ICT competences on academic achievement. The research sample consisted of 624 undergraduate students of both teaching and non-teaching pedagogy. The results were obtained by means of two questionnaires: the Information and Communication Technology Competence (ICTC) and the Academic Achievement Questionnaire (AAQ). The basic correlation analysis revealed a number of important associations between the factors of academic achievement and ICT competences. It turned out that increasing ICT competences led to an improvement in academic achievement in the different domains. The results of a series of linear regression analyses suggested that only the core ICT competences had an effect on academic achievement. In this context, the most interesting relationships were found between the core ICT competences and the total score of academic achievement (9.5% of explained variance). The effect of the core ICT competences on the other sub-domains of academic achievement was weaker (1.4–6.5% of explained variance).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 21 Conference Proceeding Book

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0282

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    71-79

  • Název nakladatele

    Sakarya Üniversitesi

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Sarajevo

  • Datum konání akce

    24. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku