Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Achievement and Reading Activities in University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611963" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iclel.com/_files/ugd/d546b1_745a6ba405354ab69327f6cea8d73ea8.pdf" target="_blank" >https://www.iclel.com/_files/ugd/d546b1_745a6ba405354ab69327f6cea8d73ea8.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Achievement and Reading Activities in University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the study was to assess the effect of the time spent reading on academic achievement and to examine whether there were any differences in the effect of individual forms of reading activities on academic achievement. The research sample consisted of 624 university students aged. To determine empirical data, the following research methods were used: The Academic Achievement Questionnaire (AAQ). Reading activities were assessed using 6 items derived from the Background Questionnaire for Reading Skills. The results suggested that the only domain affected by reading activities was dealing with study demands. Specifically, all three models were significant while printed reading time and total reading time were the only significant predictors. All unstandardized ß-coefficients suggested positive relationships between reading activities and dealing with study demands. However, this effect was extremely weak given that the explained variance ranged from 1.3 to 1.7%

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Achievement and Reading Activities in University Students

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the study was to assess the effect of the time spent reading on academic achievement and to examine whether there were any differences in the effect of individual forms of reading activities on academic achievement. The research sample consisted of 624 university students aged. To determine empirical data, the following research methods were used: The Academic Achievement Questionnaire (AAQ). Reading activities were assessed using 6 items derived from the Background Questionnaire for Reading Skills. The results suggested that the only domain affected by reading activities was dealing with study demands. Specifically, all three models were significant while printed reading time and total reading time were the only significant predictors. All unstandardized ß-coefficients suggested positive relationships between reading activities and dealing with study demands. However, this effect was extremely weak given that the explained variance ranged from 1.3 to 1.7%

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 21 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-9-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    164-171

  • Název nakladatele

    Sakarya Üniversitesi

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Sarajevo

  • Datum konání akce

    24. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku