Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Perceived Academic Stress on University Students’ Academic Achievement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605432" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605432 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://faf348ef-5904-4b29-9cf9-98b675786628.filesusr.com/ugd/d546b1_7384fbcb4f9a4c6981f56c0d6431fff2.pdf" target="_blank" >https://faf348ef-5904-4b29-9cf9-98b675786628.filesusr.com/ugd/d546b1_7384fbcb4f9a4c6981f56c0d6431fff2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Perceived Academic Stress on University Students’ Academic Achievement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to analyse the correlations between academic achievement and academic stress. Academic achievement is one of the key factors used in the assessment of students´. Therefore, it is desirable to search for correlations with other factors. In this context, it appears that the crucial aspect influencing the success of students is the level of stress. The sample consisted of 539 students. The data were collected using the Academic Achievement Questionnaire and Academic Stress Inventory. The results showed significant relationships of small to medium effect (r-values ranging from - 0.109 to -0.351) between academic stress and non-performance aspects of academic achievement, including handling of study demands and social adaptation. The strengths of the associations differed between genders with male students showing fewer but stronger associations (r ranging from -0.281 to -0.443), and female students showing more but slightly weaker associations (r ranging from -0.143 to - 0.392).

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Perceived Academic Stress on University Students’ Academic Achievement

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to analyse the correlations between academic achievement and academic stress. Academic achievement is one of the key factors used in the assessment of students´. Therefore, it is desirable to search for correlations with other factors. In this context, it appears that the crucial aspect influencing the success of students is the level of stress. The sample consisted of 539 students. The data were collected using the Academic Achievement Questionnaire and Academic Stress Inventory. The results showed significant relationships of small to medium effect (r-values ranging from - 0.109 to -0.351) between academic stress and non-performance aspects of academic achievement, including handling of study demands and social adaptation. The strengths of the associations differed between genders with male students showing fewer but stronger associations (r ranging from -0.281 to -0.443), and female students showing more but slightly weaker associations (r ranging from -0.143 to - 0.392).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL20 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-8-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    306-314

  • Název nakladatele

    Sakarya Üniversitesi

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Sakarya

  • Datum konání akce

    16. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku