Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Motivation in the Context of Reading Activities Among University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611805" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191692" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191692</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Motivation in the Context of Reading Activities Among University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract The aim of the study was to identify the correlations between academic motivation and reading activities among university students. The research sample consisted of 624 university students. The data were obtained by means of the Academic Motivation Scale (AMSC-28). Reading activities were assessed using 6 items derived from the Background Questionnaire for Reading Skills. The most significant correlations were observed in the context of intrinsic motivation and all types of reading activities. The distribution of significant correlations for extrinsic motivation and amotivation and reading activities varied. The overall strength of the correlations varied between weak and medium. A subsequent analysis showed that despite the apparent differences in the correlations between males and females, the strength of the relationships in the context of gender differed significantly only between extrinsic external regulation on the one hand and time spent reading printed texts and overall time spent reading on the other.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Motivation in the Context of Reading Activities Among University Students

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract The aim of the study was to identify the correlations between academic motivation and reading activities among university students. The research sample consisted of 624 university students. The data were obtained by means of the Academic Motivation Scale (AMSC-28). Reading activities were assessed using 6 items derived from the Background Questionnaire for Reading Skills. The most significant correlations were observed in the context of intrinsic motivation and all types of reading activities. The distribution of significant correlations for extrinsic motivation and amotivation and reading activities varied. The overall strength of the correlations varied between weak and medium. A subsequent analysis showed that despite the apparent differences in the correlations between males and females, the strength of the relationships in the context of gender differed significantly only between extrinsic external regulation on the one hand and time spent reading printed texts and overall time spent reading on the other.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL21 Conference Proceeding Book

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0282

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    65-70

  • Název nakladatele

    Sakarya Üniversitesi

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Sarajevo

  • Datum konání akce

    24. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku