Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Achievement among University Students in the Context of Organizational and Social Aspects of Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593190" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Achievement among University Students in the Context of Organizational and Social Aspects of Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the present paper is to analyse the factor of academic achievement among university students. Data collection was conducted by means of a questionnaire designed by the authors and focusing on academic achievement. The research sample consisted of 411 university students of teacher training courses (average age 24.68; SD = 6.26, range 19-54). The overall results suggest that in the context of gender it appears that men and women differ in the area of study results as well as social and organizational aspects of study. Accordingly, in most cases increasing age is correlated with worse academic achievement. With regard to form of study, the results suggest that full-time students differ from combined students in the factors of academic achievement.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Achievement among University Students in the Context of Organizational and Social Aspects of Study

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the present paper is to analyse the factor of academic achievement among university students. Data collection was conducted by means of a questionnaire designed by the authors and focusing on academic achievement. The research sample consisted of 411 university students of teacher training courses (average age 24.68; SD = 6.26, range 19-54). The overall results suggest that in the context of gender it appears that men and women differ in the area of study results as well as social and organizational aspects of study. Accordingly, in most cases increasing age is correlated with worse academic achievement. With regard to form of study, the results suggest that full-time students differ from combined students in the factors of academic achievement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 18 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-3-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    453-461

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Wroclaw

  • Datum konání akce

    3. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku