Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Correlation between Learning Approaches and Academic Achievement in University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596776" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Correlation between Learning Approaches and Academic Achievement in University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to analyse the relationships between learning approaches and academic achievement. The data were obtained by means of two questionnaires: the Revised Two Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F) and the Academic Achievement Questionnaire (AAQ). The research sample consisted of 710 university students (mean age = 22.61, SD = 4.173, range 19-55 years) of whom 116 were male (mean age = 23.34, SD = 3.578, range = 19-42) and 594 were female (mean age = 22.47, SD = 4.268, range = 19-55). The results suggested that the total score of academic achievement and subscale scores were positively correlated with the deep approach and its subcomponents, and negatively correlated with the surface approach and its subcomponents. The demographic and study characteristics of the participants (gender, study year, type and form of study, and special educational needs) do not affect the relationship between learning approaches and academic achievement.

  • Název v anglickém jazyce

    The Correlation between Learning Approaches and Academic Achievement in University Students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to analyse the relationships between learning approaches and academic achievement. The data were obtained by means of two questionnaires: the Revised Two Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F) and the Academic Achievement Questionnaire (AAQ). The research sample consisted of 710 university students (mean age = 22.61, SD = 4.173, range 19-55 years) of whom 116 were male (mean age = 23.34, SD = 3.578, range = 19-42) and 594 were female (mean age = 22.47, SD = 4.268, range = 19-55). The results suggested that the total score of academic achievement and subscale scores were positively correlated with the deep approach and its subcomponents, and negatively correlated with the surface approach and its subcomponents. The demographic and study characteristics of the participants (gender, study year, type and form of study, and special educational needs) do not affect the relationship between learning approaches and academic achievement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2019 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    376-384

  • Název nakladatele

    ICLEL Conferences

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Baku

  • Datum konání akce

    9. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku