Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovations in Arts Marketing: From Art Sensationalism to Experiential Art Fairs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10479472" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10479472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4018/979-8-3693-4195-7.ch010" target="_blank" >https://doi.org/10.4018/979-8-3693-4195-7.ch010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/979-8-3693-4195-7.ch010" target="_blank" >10.4018/979-8-3693-4195-7.ch010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovations in Arts Marketing: From Art Sensationalism to Experiential Art Fairs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The art market developed from artisanal trading to a 68-billion-dollar behemoth of an industry that pioneered many innovative business practices. Its early stakeholders established simple practices to capitalize on highly transactional cash flow. As the art market grew into a complex system, so did the number of stakeholders and their business and marketing practices. The first part of this chapter will provide a brief background on arts marketing discipline and its evolution. The second part will examine contemporary marketing concepts and practices using examples from two case studies, one focused on art sensationalism and the other on art fairs as experiential marketing systems. Both case studies will also present relevant arts marketing concepts supported by numerous real-life examples to demonstrate the creativity of contemporary marketing strategies in the art world and their applicability to other areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovations in Arts Marketing: From Art Sensationalism to Experiential Art Fairs

  • Popis výsledku anglicky

    The art market developed from artisanal trading to a 68-billion-dollar behemoth of an industry that pioneered many innovative business practices. Its early stakeholders established simple practices to capitalize on highly transactional cash flow. As the art market grew into a complex system, so did the number of stakeholders and their business and marketing practices. The first part of this chapter will provide a brief background on arts marketing discipline and its evolution. The second part will examine contemporary marketing concepts and practices using examples from two case studies, one focused on art sensationalism and the other on art fairs as experiential marketing systems. Both case studies will also present relevant arts marketing concepts supported by numerous real-life examples to demonstrate the creativity of contemporary marketing strategies in the art world and their applicability to other areas.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Marketing Innovation Strategies and Consumer Behavior

  • ISBN

    979-8-3693-4195-7

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    215-242

  • Počet stran knihy

    469

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey, PA

  • Kód UT WoS kapitoly