Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zprostředkování současné kresby s využitím aktivizačních metod ve výuce výtvarné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600305" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180191" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180191</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zprostředkování současné kresby s využitím aktivizačních metod ve výuce výtvarné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje možnosti využití aktivizačních metod při výuce současné kresby ve výtvarné výchově. První část textu je věnována současné kresbě, která se datuje od 60. až 70. let minulého století až do současnosti. Text seznamuje s některými charakteristickými rysy –například interdisciplinaritou, narativitou, prostorovostí apod., a s překonáváním tradičního pojetí kresby jako zobrazovací techniky. Druhá část textu se zabývá aktivizačními metodami, konkrétně metodou didaktické hry, diskuze a problémového vyučování. Praktické příklady dokládají, jak lze tyto metody do výuky výtvarné výchovy úspěšně implementovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Making Contemporary Drawing Accessible in Art Lessons by Way of Using Activation Methods

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents possibilities of using activation methods in teaching contemporary drawing in visual art education. The first part of the text is focused on contemporary drawing, which dates from the 60s to 70s of the last century to the present. The text introduces some characteristic features – for example interdisciplinarity, narrativity, spatiality, etc., and overcoming the traditional concept of drawing as an imaging technique. The second part of the text deals with activation methods, namely the method of didactic play, discussion and problem-based teaching. Practical examples illustrate how these methods can be successfully implemented in art education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Horizonty umenia 6. Zborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-8206-028-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    301-314

  • Název nakladatele

    Akademie umění v Banské Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    20. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku