Zprostředkování současné kresby s využitím aktivizačních metod ve výuce výtvarné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600305" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180191" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180191</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zprostředkování současné kresby s využitím aktivizačních metod ve výuce výtvarné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje možnosti využití aktivizačních metod při výuce současné kresby ve výtvarné výchově. První část textu je věnována současné kresbě, která se datuje od 60. až 70. let minulého století až do současnosti. Text seznamuje s některými charakteristickými rysy –například interdisciplinaritou, narativitou, prostorovostí apod., a s překonáváním tradičního pojetí kresby jako zobrazovací techniky. Druhá část textu se zabývá aktivizačními metodami, konkrétně metodou didaktické hry, diskuze a problémového vyučování. Praktické příklady dokládají, jak lze tyto metody do výuky výtvarné výchovy úspěšně implementovat.
Název v anglickém jazyce
Making Contemporary Drawing Accessible in Art Lessons by Way of Using Activation Methods
Popis výsledku anglicky
The paper presents possibilities of using activation methods in teaching contemporary drawing in visual art education. The first part of the text is focused on contemporary drawing, which dates from the 60s to 70s of the last century to the present. The text introduces some characteristic features – for example interdisciplinarity, narrativity, spatiality, etc., and overcoming the traditional concept of drawing as an imaging technique. The second part of the text deals with activation methods, namely the method of didactic play, discussion and problem-based teaching. Practical examples illustrate how these methods can be successfully implemented in art education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Horizonty umenia 6. Zborník príspevkov
ISBN
978-80-8206-028-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
301-314
Název nakladatele
Akademie umění v Banské Bystrici
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
20. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—