Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Současná kresba jako inspirace výtvarného pedagoga

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606292" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/files/2021/02/Vytvarna-vychova-c1-2-r2020.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/files/2021/02/Vytvarna-vychova-c1-2-r2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Současná kresba jako inspirace výtvarného pedagoga

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje výzkumný projekt, v jehož rámci autoři zavedli aktivizační metody do výuky didaktiky výtvarné výchovy (na katedře výtvarné výchovy PdF UPOL) s cílem posílit povědomí studentů o současné kresbě a také zvýšit jejich zájem o mezioborové přesahy ve výuce výtvarné výchovy. Cílem bylo představit studentům široké spektrum výrazových i tematických možností kresby. Náplň jednotlivých praktických zadání vycházela z inspirace tvorbou současných autorů a zároveň zohledňovala didaktický potenciál dané kresebné aktivity. Výzkum byl realizován formou akčního pro-aktivního výzkumu. Jednotlivé realizované semináře byly studenty následně hodnoceny prostřednictvím anonymizované písemné reflexe, případně metodou ohniskové skupiny. Získaná data byla analyzována a interpretována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy

  • Název v anglickém jazyce

    Contemporary Drawing as an Inspiration for Art Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a research project in which the authors have implemented activation methods into the lessons of art education didactics (at the Department of Art Education, Faculty of Education, Palacky University Olomouc, CZ). The aim was to strengthen students‘ awareness of contemporary drawing and to increase their interest in interdisciplinary overlaps in art education. Within the project, students were introduced to a wide range of expressive and thematic possibilities of drawing. The content of individual practical assignments was based on the work of contemporary authors and it also considered the didactic potential of the given drawing activity. The research was carried out in the form of action pro-active research. The individual seminars were subsequently evaluated by students through anonymous written reflection, or by the focus group method. The obtained data were analysed and interpreted using an interpretive phenomenological analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60/2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1–2/2020

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    22-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus