Současná kresba jako inspirace výtvarného pedagoga
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606292" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606292 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/files/2021/02/Vytvarna-vychova-c1-2-r2020.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/files/2021/02/Vytvarna-vychova-c1-2-r2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současná kresba jako inspirace výtvarného pedagoga
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje výzkumný projekt, v jehož rámci autoři zavedli aktivizační metody do výuky didaktiky výtvarné výchovy (na katedře výtvarné výchovy PdF UPOL) s cílem posílit povědomí studentů o současné kresbě a také zvýšit jejich zájem o mezioborové přesahy ve výuce výtvarné výchovy. Cílem bylo představit studentům široké spektrum výrazových i tematických možností kresby. Náplň jednotlivých praktických zadání vycházela z inspirace tvorbou současných autorů a zároveň zohledňovala didaktický potenciál dané kresebné aktivity. Výzkum byl realizován formou akčního pro-aktivního výzkumu. Jednotlivé realizované semináře byly studenty následně hodnoceny prostřednictvím anonymizované písemné reflexe, případně metodou ohniskové skupiny. Získaná data byla analyzována a interpretována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy
Název v anglickém jazyce
Contemporary Drawing as an Inspiration for Art Teachers
Popis výsledku anglicky
The article presents a research project in which the authors have implemented activation methods into the lessons of art education didactics (at the Department of Art Education, Faculty of Education, Palacky University Olomouc, CZ). The aim was to strengthen students‘ awareness of contemporary drawing and to increase their interest in interdisciplinary overlaps in art education. Within the project, students were introduced to a wide range of expressive and thematic possibilities of drawing. The content of individual practical assignments was based on the work of contemporary authors and it also considered the didactic potential of the given drawing activity. The research was carried out in the form of action pro-active research. The individual seminars were subsequently evaluated by students through anonymous written reflection, or by the focus group method. The obtained data were analysed and interpreted using an interpretive phenomenological analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
60/2020
Číslo periodika v rámci svazku
1–2/2020
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
22-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—