Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pain points and challenges of core return management among German and French automotive aftermarket companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10485536" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10485536 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/02819180:_____/24:#0000126

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MqeY.s7xi8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MqeY.s7xi8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/EJIM.2024.138407" target="_blank" >10.1504/EJIM.2024.138407</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pain points and challenges of core return management among German and French automotive aftermarket companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, increasing attention has been paid to the circular economy, including the automotive industry. Although core return management for remanufacturing processes has a long tradition in the automotive aftermarket, the circular economy has intensified the effort to improve sustainable practices in this market. The automotive aftermarket is very complex, and intermediaries play the dominant role in the process of core returns. However, most existing research on core return management is focused on the experience of manufacturers and remanufacturers; the practices and views of the intermediaries are almost unknown. This paper presents findings from an exploratory study addressing the experiences and perceptions of market trends and their impact on the core return management of 18 French and German spare parts dealers and core brokers. The results provide new knowledge and offer novel insights into the challenges that should be addressed in the automotive aftermarket path towards the circular economy.

  • Název v anglickém jazyce

    Pain points and challenges of core return management among German and French automotive aftermarket companies

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, increasing attention has been paid to the circular economy, including the automotive industry. Although core return management for remanufacturing processes has a long tradition in the automotive aftermarket, the circular economy has intensified the effort to improve sustainable practices in this market. The automotive aftermarket is very complex, and intermediaries play the dominant role in the process of core returns. However, most existing research on core return management is focused on the experience of manufacturers and remanufacturers; the practices and views of the intermediaries are almost unknown. This paper presents findings from an exploratory study addressing the experiences and perceptions of market trends and their impact on the core return management of 18 French and German spare parts dealers and core brokers. The results provide new knowledge and offer novel insights into the challenges that should be addressed in the automotive aftermarket path towards the circular economy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of International Management

  • ISSN

    1751-6757

  • e-ISSN

    1751-6765

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    158-179

  • Kód UT WoS článku

    001214311900006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85192947412