Student Employment and Education: A Meta-Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10486818" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10486818 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/19194951:_____/24:N0000011
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IhBTRIDKv~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IhBTRIDKv~</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.econedurev.2024.102539" target="_blank" >10.1016/j.econedurev.2024.102539</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Student Employment and Education: A Meta-Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
Educational outcomes have many determinants, but one that most young people can readily control is choosing whether to work while in school. Sixty-nine studies have estimated the effect, but results vary from large negative to positive estimates. We show that the results are systematically driven by context, publication bias, and treatment of endogeneity. Studies neglecting endogeneity suffer from an upward bias, which is almost fully compensated by publication selection in favor of negative estimates. Overall the literature suggests a negative but economically inconsequential mean effect. The effect is more substantive for decisions to drop out. To derive these results we collect 861 previously reported estimates together with 32 variables reflecting estimation context, use recently developed techniques to correct for publication bias, and employ Bayesian model averaging to assign a pattern to the heterogeneity in the literature.
Název v anglickém jazyce
Student Employment and Education: A Meta-Analysis
Popis výsledku anglicky
Educational outcomes have many determinants, but one that most young people can readily control is choosing whether to work while in school. Sixty-nine studies have estimated the effect, but results vary from large negative to positive estimates. We show that the results are systematically driven by context, publication bias, and treatment of endogeneity. Studies neglecting endogeneity suffer from an upward bias, which is almost fully compensated by publication selection in favor of negative estimates. Overall the literature suggests a negative but economically inconsequential mean effect. The effect is more substantive for decisions to drop out. To derive these results we collect 861 previously reported estimates together with 32 variables reflecting estimation context, use recently developed techniques to correct for publication bias, and employ Bayesian model averaging to assign a pattern to the heterogeneity in the literature.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics of Education Review
ISSN
0272-7757
e-ISSN
1873-7382
Svazek periodika
100
Číslo periodika v rámci svazku
June 2024
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
102539
Kód UT WoS článku
001229705800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85190351619