Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student Employment and Education: A Meta-Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10486818" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10486818 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/19194951:_____/24:N0000011

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IhBTRIDKv~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IhBTRIDKv~</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.econedurev.2024.102539" target="_blank" >10.1016/j.econedurev.2024.102539</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student Employment and Education: A Meta-Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational outcomes have many determinants, but one that most young people can readily control is choosing whether to work while in school. Sixty-nine studies have estimated the effect, but results vary from large negative to positive estimates. We show that the results are systematically driven by context, publication bias, and treatment of endogeneity. Studies neglecting endogeneity suffer from an upward bias, which is almost fully compensated by publication selection in favor of negative estimates. Overall the literature suggests a negative but economically inconsequential mean effect. The effect is more substantive for decisions to drop out. To derive these results we collect 861 previously reported estimates together with 32 variables reflecting estimation context, use recently developed techniques to correct for publication bias, and employ Bayesian model averaging to assign a pattern to the heterogeneity in the literature.

  • Název v anglickém jazyce

    Student Employment and Education: A Meta-Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Educational outcomes have many determinants, but one that most young people can readily control is choosing whether to work while in school. Sixty-nine studies have estimated the effect, but results vary from large negative to positive estimates. We show that the results are systematically driven by context, publication bias, and treatment of endogeneity. Studies neglecting endogeneity suffer from an upward bias, which is almost fully compensated by publication selection in favor of negative estimates. Overall the literature suggests a negative but economically inconsequential mean effect. The effect is more substantive for decisions to drop out. To derive these results we collect 861 previously reported estimates together with 32 variables reflecting estimation context, use recently developed techniques to correct for publication bias, and employ Bayesian model averaging to assign a pattern to the heterogeneity in the literature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics of Education Review

  • ISSN

    0272-7757

  • e-ISSN

    1873-7382

  • Svazek periodika

    100

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June 2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    102539

  • Kód UT WoS článku

    001229705800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85190351619