Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Negotiating Common Goals Among Diverse Stakeholders: An Ethnography of the Czech Environmental Education's Organisational Field

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F24%3A10487330" target="_blank" >RIV/00216208:11230/24:10487330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=V7S8EhJ3GM" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=V7S8EhJ3GM</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1017/aee.2024.35" target="_blank" >10.1017/aee.2024.35</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Negotiating Common Goals Among Diverse Stakeholders: An Ethnography of the Czech Environmental Education's Organisational Field

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of environmental education (EE) goals has rarely been problematised. To shed light on this process, we focused on EE in the Czech Republic. Non-governmental organisations (NGOs) play a key role there, facilitating the process in coordination with government institutions, schools and for-profit companies. Drawing on three theoretical perspectives that explain the formation of organisational goals (consensus building, community of discourse and practice and governmentality), we examined how different stakeholders contribute to the definition of common goals for EE. Through ethnographic research in an NGO and at EE events, complemented by interviews with lecturers and leaders, our research revealed that despite the high diversity of stakeholder positions and interests, the organisational field of EE is highly inclusive and shows few internal conflicts. Using chosen theoretical perspectives, we explain how vaguely defined common goals and weak manifestations of conflict contribute to the sharing of knowledge, practices and ethical responsibilities in the EE field.

  • Název v anglickém jazyce

    Negotiating Common Goals Among Diverse Stakeholders: An Ethnography of the Czech Environmental Education's Organisational Field

  • Popis výsledku anglicky

    The development of environmental education (EE) goals has rarely been problematised. To shed light on this process, we focused on EE in the Czech Republic. Non-governmental organisations (NGOs) play a key role there, facilitating the process in coordination with government institutions, schools and for-profit companies. Drawing on three theoretical perspectives that explain the formation of organisational goals (consensus building, community of discourse and practice and governmentality), we examined how different stakeholders contribute to the definition of common goals for EE. Through ethnographic research in an NGO and at EE events, complemented by interviews with lecturers and leaders, our research revealed that despite the high diversity of stakeholder positions and interests, the organisational field of EE is highly inclusive and shows few internal conflicts. Using chosen theoretical perspectives, we explain how vaguely defined common goals and weak manifestations of conflict contribute to the sharing of knowledge, practices and ethical responsibilities in the EE field.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Australian Journal of Environmental Education

  • ISSN

    0814-0626

  • e-ISSN

    2049-775X

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    706-721

  • Kód UT WoS článku

    001337064400001

  • EID výsledku v databázi Scopus