Creative Uses of Machinima Platforms in Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10126930" target="_blank" >RIV/00216208:11240/12:10126930 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dl.dropbox.com/u/4360015/Proceedings_ARTECH2012.pdf" target="_blank" >https://dl.dropbox.com/u/4360015/Proceedings_ARTECH2012.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creative Uses of Machinima Platforms in Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
Machinima (machine cinema - animation genre), as a popular amateur filmmaking technique where user-created content is authored with the help of video game engines, has gained an increasing amount of attention from video game developers, but has been successfully implemented into the creative arts curriculum as well over the past few years. Although many video games include machinimation modules or some form of support for amateur machinima productions, these vary significantly in terms of usability in the frames of higher education. This paper explores the assumptions for the utilization of Machinima authoring software in the frames of creative arts courses and in the context of creativity. This paper analyses how the design features of machinima platforms influence creativity and preferences in terms of platform selection by students of a machinima design course.
Název v anglickém jazyce
Creative Uses of Machinima Platforms in Higher Education
Popis výsledku anglicky
Machinima (machine cinema - animation genre), as a popular amateur filmmaking technique where user-created content is authored with the help of video game engines, has gained an increasing amount of attention from video game developers, but has been successfully implemented into the creative arts curriculum as well over the past few years. Although many video games include machinimation modules or some form of support for amateur machinima productions, these vary significantly in terms of usability in the frames of higher education. This paper explores the assumptions for the utilization of Machinima authoring software in the frames of creative arts courses and in the context of creativity. This paper analyses how the design features of machinima platforms influence creativity and preferences in terms of platform selection by students of a machinima design course.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 6th International Conference on Digital Arts
ISBN
978-972-98464-7-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
325-328
Název nakladatele
Grupo Portugu?s de Computaç?o Gráfica and ARTECH International
Místo vydání
Faro Portugalsko
Místo konání akce
Faro, Portugalsko
Datum konání akce
7. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—