Machinima, Creative Software and Education for Creativity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10126934" target="_blank" >RIV/00216208:11240/12:10126934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Machinima, Creative Software and Education for Creativity
Popis výsledku v původním jazyce
Machinima as user-created content has gained an increasing amount of attention from videogame developers over the past few years. Many videogames include machinimation modules or some form of support for amateur machinima productions. This chapter explores three selected tools for machinima authoring in the context of creativity. Building on Bardzell's methodology for the semiotic analysis of multimedia authoring platforms and the identified principles of digital creativity, this chapter analyses how the features of machinima platforms influence creativity and user community building. The focus here is on a machinima tool based on the videogame platform Half Life 2, its modification Garry's Mod (2004), and two dedicated machinima production applications: Moviestorm (2008) and Antics3D (2008).
Název v anglickém jazyce
Machinima, Creative Software and Education for Creativity
Popis výsledku anglicky
Machinima as user-created content has gained an increasing amount of attention from videogame developers over the past few years. Many videogames include machinimation modules or some form of support for amateur machinima productions. This chapter explores three selected tools for machinima authoring in the context of creativity. Building on Bardzell's methodology for the semiotic analysis of multimedia authoring platforms and the identified principles of digital creativity, this chapter analyses how the features of machinima platforms influence creativity and user community building. The focus here is on a machinima tool based on the videogame platform Half Life 2, its modification Garry's Mod (2004), and two dedicated machinima production applications: Moviestorm (2008) and Antics3D (2008).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Cybercultures: Mediations of Community, Culture, Politics
ISBN
978-90-420-3578-2
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
31-43
Počet stran knihy
188
Název nakladatele
Rodopi
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—