Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Machinima, Creative Software and Education for Creativity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10126934" target="_blank" >RIV/00216208:11240/12:10126934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Machinima, Creative Software and Education for Creativity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Machinima as user-created content has gained an increasing amount of attention from videogame developers over the past few years. Many videogames include machinimation modules or some form of support for amateur machinima productions. This chapter explores three selected tools for machinima authoring in the context of creativity. Building on Bardzell's methodology for the semiotic analysis of multimedia authoring platforms and the identified principles of digital creativity, this chapter analyses how the features of machinima platforms influence creativity and user community building. The focus here is on a machinima tool based on the videogame platform Half Life 2, its modification Garry's Mod (2004), and two dedicated machinima production applications: Moviestorm (2008) and Antics3D (2008).

  • Název v anglickém jazyce

    Machinima, Creative Software and Education for Creativity

  • Popis výsledku anglicky

    Machinima as user-created content has gained an increasing amount of attention from videogame developers over the past few years. Many videogames include machinimation modules or some form of support for amateur machinima productions. This chapter explores three selected tools for machinima authoring in the context of creativity. Building on Bardzell's methodology for the semiotic analysis of multimedia authoring platforms and the identified principles of digital creativity, this chapter analyses how the features of machinima platforms influence creativity and user community building. The focus here is on a machinima tool based on the videogame platform Half Life 2, its modification Garry's Mod (2004), and two dedicated machinima production applications: Moviestorm (2008) and Antics3D (2008).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cybercultures: Mediations of Community, Culture, Politics

  • ISBN

    978-90-420-3578-2

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    31-43

  • Počet stran knihy

    188

  • Název nakladatele

    Rodopi

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly