Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělanostně-profesní aspirace žáků z rodin ohrožených sociálním vyloučením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10127967" target="_blank" >RIV/00216208:11240/12:10127967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělanostně-profesní aspirace žáků z rodin ohrožených sociálním vyloučením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku porovnáváme vzdělanostní aspirace žáků 8. a 9. tříd čtyř základních škol, z nichž některé patří do spádové oblasti pro sociálně vyloučené lokality. Působí zde nezisková organizace, jejímž cílem je prevence předčasného ukončení vzdělávání sociálně vyloučených žáků, úspěšný přechod a adaptace na druhý stupeň ZŠ pomocí mimoškolního vzdělávání a aktivit posilujících jejich vzdělanostně-profesní aspirace. Poukazujeme na některé překážky a problematické aspekty spolupráce této NNO se školou.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational-career aspirations of pupils from families living in social exclusion-stricken areas

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we compare educational aspirations of pupils from the 8/9th grades at four elementary schools some of which belong to the catchment area for social exclusion-stricken neighborhoods in a county town. In this surroundings, an NGO operates which aims to prevent school drop-outs of socially-excluded pupils, support successful transition and adaptation on the second level of primary school whereby extracurricular education and activities strengthening their educational-career aspirations. We point out some problematic facets of collaboration of this NGO and schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě

  • ISBN

    978-80-87182-27-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    699-710

  • Název nakladatele

    Institut mezioborových studií Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    19. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku