Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers and school cutlure in the Czech Republic before and after 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F13%3A10190084" target="_blank" >RIV/00216208:11240/13:10190084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers and school cutlure in the Czech Republic before and after 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyses shifts in school culture in the post-totalitarian society in the Czech Republic. It states that transformation always combines aspects of restructuralisation and reculturalisation. The article first introduces both of these aspectsin the Czech school education system and then provides qualitative analysis of changes of school culture in one school located in a mid-sized town in the central part of the country. In-depth biographical interviews were carried out with teachers who taught in the school before and after 1989 - the year of political change. The article offers a detailed description of how the totalitarian regime used teachers as its servants. At the same time it offers an analysis of the changes that were provoked by the political transformation, and how teachers reacted to them. Last but not least the article also offers an analysis of teachers' perception of the current situation in the Czech education system. Their view is also a reflection on what h

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers and school cutlure in the Czech Republic before and after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses shifts in school culture in the post-totalitarian society in the Czech Republic. It states that transformation always combines aspects of restructuralisation and reculturalisation. The article first introduces both of these aspectsin the Czech school education system and then provides qualitative analysis of changes of school culture in one school located in a mid-sized town in the central part of the country. In-depth biographical interviews were carried out with teachers who taught in the school before and after 1989 - the year of political change. The article offers a detailed description of how the totalitarian regime used teachers as its servants. At the same time it offers an analysis of the changes that were provoked by the political transformation, and how teachers reacted to them. Last but not least the article also offers an analysis of teachers' perception of the current situation in the Czech education system. Their view is also a reflection on what h

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Curriculum Journal

  • ISSN

    0958-5176

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    475-611

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus