Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Travelling Educational Change and Cultural Diversity in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F13%3A10190087" target="_blank" >RIV/00216208:11240/13:10190087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Travelling Educational Change and Cultural Diversity in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyses the interconnectedness of travelling policy and domestic top-down and bottom-up processes in the case of a country going through a transformation from a communist to a more open system. This interconnectedness and the dilemmas it poses will be examined in several steps. After a theoretical introduction to the concept of travelling policy and domestic bottom-up and top-down processes, we will introduce the initial situation of the educational system in the Czech Republic around 1989. We will then analyse the process of educational change, and we will describe how Czech teachers view this change by presenting the results of qualitative research among these teachers. Finally, we will concentrate on the diversity issue as one part ofthe process of educational change. A diversity aspect was chosen because on this issue we can demonstrate the influences of travelling policy on top and bottom developments.

  • Název v anglickém jazyce

    Travelling Educational Change and Cultural Diversity in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses the interconnectedness of travelling policy and domestic top-down and bottom-up processes in the case of a country going through a transformation from a communist to a more open system. This interconnectedness and the dilemmas it poses will be examined in several steps. After a theoretical introduction to the concept of travelling policy and domestic bottom-up and top-down processes, we will introduce the initial situation of the educational system in the Czech Republic around 1989. We will then analyse the process of educational change, and we will describe how Czech teachers view this change by presenting the results of qualitative research among these teachers. Finally, we will concentrate on the diversity issue as one part ofthe process of educational change. A diversity aspect was chosen because on this issue we can demonstrate the influences of travelling policy on top and bottom developments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    3-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus