Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

V. M. Kramerius, Obchodník s vlastenectvím

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F14%3A10272148" target="_blank" >RIV/00216208:11240/14:10272148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    V. M. Kramerius, Obchodník s vlastenectvím

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje osobnosti V. M. Krameria, ovšem zdráhá se na něj nahlížet jako na národního buditele či vlastence a soustředí se především na jeho publikační a vydavatelskou činnost. Kramerius ve svých novinách a knihách čile komunikuje se svými čtenáři a předkládá jim normativní rámec toho, jak se mají správně chovat a jaké tiskoviny číst. Pravidelnou komunikací s čtenáři a sdílením určitých informací tak produkuje na konci 18. století společenství, jež se stává platformou pro vznik etnických a národních identit. Nicméně tento článek poukazuje především na to, že Krameriův apel na čtenáře a četbu českých nevychází pouze z potřeby propagovat společné ideály české vlastenecké komunity. Krameriova publikační činnost představuje promyšlenou obchodní strategii a odráží se v ní jeho podnikatelský zájem.

  • Název v anglickém jazyce

    V. M. Kramerius, a Bussinessman who dealt in patriotism

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines V. M. Kramerius, but is reluctant to see him as a national revivalist or patriot, preferring to focus mainly on his writing and publishing activities. Kramerius in his newspapers and books actively communicated with his readers, presenting them with a framework of how they should properly behave and what they should read. Regular communication with readers and a sharing of certain information produced the late 18th century community, which became a platform for the emergence of new ethnic not to mention national identities. However, this article refers mainly to the fact that Kramerius' appeal to readers and reading Czech books may not necessarily be an attempt to achieve a higher ideal such as the public good. On the contrary, hisactivities may also have translated into Kramerius's own business interests.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z III. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd.

  • ISBN

    978-80-7478-645-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    141-148

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    29. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku