Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Paratextová komunikace v literatuře pro děti a mládež

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A10224711" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:10224711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Paratextová komunikace v literatuře pro děti a mládež

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knihovna jako významný mediátor v paratextové komunikaci výrazně ovlivňuje čtenářství, a to zejména u svých zaregistrovaných návštěvníků. Výběr knih do knižního fondu a zejména volba knih pro knihovnickou webovou prezentaci podstatně ovlivňuje čtenářskývkus a jeho tvarování, nastavuje určitou lokálně ohraničenou normu čtenářů, k níž poskytuje i návod k recepci díla. Příspěvek se věnuje procesu paratextualizace v dětské literatuře a mapuje jeho charakteristické rysy, jimiž se odlišuje od procesu paratextualizace v tvorbě pro dospělé čtenáře.

  • Název v anglickém jazyce

    Paratext communication in the children's literature

  • Popis výsledku anglicky

    Current concepts of literary communication acknowledges that the reading of the text works treated the viewer once passed the "corridor" of the book, which is filled with texts that surround the author's text and attract and lure potential readers or buyers to purchase or reception of the book. This process is then able to guide and shape the future readers reception. Paper deals the process paratextualizace in children's literature and maps his characteristic aspects which are different from the process of creating paratextology for adult readers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    12. Kulatý stůl. Komunikace s dětmi a mládeží - Spojující i rozdělující

  • ISBN

    978-80-7368-765-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    258-261

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    5. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku