Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Etika ve výuce odborné praxe žáků zdravotnických škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F14%3A10281526" target="_blank" >RIV/00216208:11240/14:10281526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Etika ve výuce odborné praxe žáků zdravotnických škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jakožto začínající pedagog na střední zdravotnické škole jsem se již za krátkou dobu svého profesního působení setkala s celou řadu etických dilemat v rámci výuky odborné praxe žáků. Jedná se o problémy jak ve vztahu k žákům samotným, tak také ve vztahuke klientům či personálu léčebných zařízení, v nichž žáci v rámci výuky praktikují. Nabízí se spousta otázek, na které nenajdeme jednoznačnou odpověď v žádné z dostupných publikací. Kdy může pedagog hodnotit žáka před pacientem? Jak jednat v případě rozporu standardů nemocnice a metodického pokynu školy? A jak tyto problémy řeší v zahraničí? Hlavním cílem tohoto výstupu je tedy oslovit především odbornou veřejnost a poukázat na nutnost vytvořit jednotná didaktická doporučení pro střední školy zdravotnického zaměření s ohledem na odbornou praxi žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethics concerning the education of practical training at Secondary Nursing Schools

  • Popis výsledku anglicky

    As a beginning teacher at Secondary Nursing School, I have already encountered with a significant number of ethical dilemmas concerning the students' practical training. Namely, those are issues concerning the relationship between the pupils and the teacher, or between the clientele or the personnel of medical facilities and the teacher. This issue draws upon many unanswered questions. The questions for which, the answers cannot be found in any of available literature. Those are questions such as, Whenis it appropriate to evaluate a pupil in front of a patient? How to act in case of conflict between the standardized hospital protocols and the guidelines forced by schools? How is this coped with abroad? Hence, the main objective of this paper is to address the expert community and to highlight the necessity to create united didactic recommendations for Secondary Nursing Schools with regard to the students' practical training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z III. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd

  • ISBN

    978-80-7478-645-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-417

  • Název nakladatele

    Pro Univerzitu Palackého v Olomouci vydalo nakladatelství Wolters Kluwer, a. s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    29. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku