Etika ve výuce odborné praxe žáků zdravotnických škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F14%3A10281526" target="_blank" >RIV/00216208:11240/14:10281526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etika ve výuce odborné praxe žáků zdravotnických škol
Popis výsledku v původním jazyce
Jakožto začínající pedagog na střední zdravotnické škole jsem se již za krátkou dobu svého profesního působení setkala s celou řadu etických dilemat v rámci výuky odborné praxe žáků. Jedná se o problémy jak ve vztahu k žákům samotným, tak také ve vztahuke klientům či personálu léčebných zařízení, v nichž žáci v rámci výuky praktikují. Nabízí se spousta otázek, na které nenajdeme jednoznačnou odpověď v žádné z dostupných publikací. Kdy může pedagog hodnotit žáka před pacientem? Jak jednat v případě rozporu standardů nemocnice a metodického pokynu školy? A jak tyto problémy řeší v zahraničí? Hlavním cílem tohoto výstupu je tedy oslovit především odbornou veřejnost a poukázat na nutnost vytvořit jednotná didaktická doporučení pro střední školy zdravotnického zaměření s ohledem na odbornou praxi žáků.
Název v anglickém jazyce
Ethics concerning the education of practical training at Secondary Nursing Schools
Popis výsledku anglicky
As a beginning teacher at Secondary Nursing School, I have already encountered with a significant number of ethical dilemmas concerning the students' practical training. Namely, those are issues concerning the relationship between the pupils and the teacher, or between the clientele or the personnel of medical facilities and the teacher. This issue draws upon many unanswered questions. The questions for which, the answers cannot be found in any of available literature. Those are questions such as, Whenis it appropriate to evaluate a pupil in front of a patient? How to act in case of conflict between the standardized hospital protocols and the guidelines forced by schools? How is this coped with abroad? Hence, the main objective of this paper is to address the expert community and to highlight the necessity to create united didactic recommendations for Secondary Nursing Schools with regard to the students' practical training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z III. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd
ISBN
978-80-7478-645-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-417
Název nakladatele
Pro Univerzitu Palackého v Olomouci vydalo nakladatelství Wolters Kluwer, a. s.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
29. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—