Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chemistry Education at Primary and Secondary Grammar Schools in the Czech Republic: Target Skills From the Point of view of Pupils and Graduates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10129584" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10129584 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/12:00057877

  • Výsledek na webu

    <a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/ISBN_978_83_7271_764_1_Chemistry_education_in_the_light_of_the_research" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/ISBN_978_83_7271_764_1_Chemistry_education_in_the_light_of_the_research</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chemistry Education at Primary and Secondary Grammar Schools in the Czech Republic: Target Skills From the Point of view of Pupils and Graduates

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The question, what the pupils should be taught, is one of the key problems of subject didactics. The aim of authors of this research was to find out the opinion of primary and secondary grammar schools pupils and that of the graduates. The most importantresults are analyzed more in detail using another questionnaire investigation realized between primary and secondary schools teachers. A questionnaire survey performed with 1254 pupils of primary schools and eightyear high schools, 122 respondents withcompleted chemistry training (university study was not included). This work deals with only one question taken from each of the questionnaires. Pupils: Concerning chemistry, what would you like to learn? Graduates: Concerning chemistry, what are you interested in? Another questionnaire was answered by 82 teachers (primary and secondary grammar school, eight-year high school). This work deals just only with issues of chemical experiments at school. In the results, we deal with: difference

  • Název v anglickém jazyce

    Chemistry Education at Primary and Secondary Grammar Schools in the Czech Republic: Target Skills From the Point of view of Pupils and Graduates

  • Popis výsledku anglicky

    The question, what the pupils should be taught, is one of the key problems of subject didactics. The aim of authors of this research was to find out the opinion of primary and secondary grammar schools pupils and that of the graduates. The most importantresults are analyzed more in detail using another questionnaire investigation realized between primary and secondary schools teachers. A questionnaire survey performed with 1254 pupils of primary schools and eightyear high schools, 122 respondents withcompleted chemistry training (university study was not included). This work deals with only one question taken from each of the questionnaires. Pupils: Concerning chemistry, what would you like to learn? Graduates: Concerning chemistry, what are you interested in? Another questionnaire was answered by 82 teachers (primary and secondary grammar school, eight-year high school). This work deals just only with issues of chemical experiments at school. In the results, we deal with: difference

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Chemistry Education in the Light of the Research

  • ISBN

    978-83-7271-764-1

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    45-49

  • Počet stran knihy

    146

  • Název nakladatele

    Peadagogical University of Kraków, Department of Chemistry and Chemistry Education

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly